Numarul de autoturisme inmatriculate sub marca Dacia in UE a scazut cu 6,8% in octombrie, la circa 21.100 de unitati, insa Dacia si-a pastrat cota de piata in spatiul comunitar, in contextul unui declin de 4,8% al pietei europene, la circa 959.400 de unitati, potrivit Mediafax.
Dacia a avut in octombrie o cota de piata in UE de 2,2%, neschimbata fata de aceeasi luni a anului anterior, arata datele Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Grupul Renault, care detine Dacia, a inregistrat o scadere de 21,6%, la 84.783 unitati. Pentru inmatricularile sub brandul Renault, declinul a fost mai puternic, de 25,5%, la 63.690 autoturisme.

Volkswagen, lider in UE dupa vanzari, a crescut cu 1,6%, la 244.595 unitati. Grupul german controleaza aproximativ un sfert din piata autoturismelor noi din UE, arata datele ACEA.

Producatorul francez PSA Peugeot Citroen a consemnat o scadere de 5,1%, la 118.143 unitati.

Marii constructori americani GM si Ford au avut, de asemenea, o evolutie negativa in octombrie. GM a coborat cu 14,3%, la 68.481 unitati, iar Ford cu 8,3%, la 72.330 unitati.

La zece luni, inmatricularile sub brandul Dacia au scazut cu 3,1%, la 196.264 unitati, in timp ce piata UE s-a contractat cu 7,3%, la 10,33 milioane de unitati.

Declinul de peste doua ori mai lent ca piata a ajutat Dacia sa-si majoreze usor cota de piata la nivelul UE, de la 1,8% in ianuarie-octombrie anul trecut la 1,9% in primele zece luni din acest an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri