Investigatia a relevat ca suspectii au luat cel tarziu in februarie 2008 decizia de a majora participatia Porsche la VW la 75% in primul trimestru din 2009, pentru a pregati o preluare, a declarat un purtator de cuvant al procuraturii din Stuttgart.
Problemele legale rezultate din oferta de prelaure au condus, in cele din urma, la esecul unei fuziuni intre Porsche si VW anul trecut. Riscurile unor daune de miliarde de euro au afectat, de asmenea, cotatia actiunilor Porsche. Compania detine inca o participatie de circa 24 miliarde de euro la Volkswagen.
Cele doua companii au colaborat pentru realizarea unei fuziuni din 2009, dupa ce Porsche nu a reusit sa preia VW, dar obiectivul a fost abandonat in septembrie anul trecut. In iulie, VW a devenit actionar unic la divizia auto a holdingului Porsche.
Anchetatorii au renuntat la o parte a investigatiei vizand inselarea increderii, potrivit purtatorului de cuvant al procuraturii. Porsche si cei doi fosti directori neaga toate acuzatiile.
Negarea de catre Porsche a intentiei de preluare a Volkswagen a determinat in 2008 investitorii sa vanda actiuni ale grupului german sau sa adopte pozitii short. In acelasi timp, Porsche a inceput sa-si pregateasca din martie oferta de preluare prin acumularea de optiuni de achizitie pentru actiuni VW.
Tranzactiile short selling constau in vanzarea de active, de regula instrumente financiare, imprumutate de la o terta parte, cu intentia de a cumpara ulterior active identice pentru a le returna. Pentru a genera profit, tranzactia depinde de un eventual declin al pretului actiunii, astfel incat in momentul restituirii sa poata fi cumparata la un pret mai redus.
Porsche se confrunta in Germania si cu un proces civil in aces caz, in care investitori cer daune de peste 4 miliarde de euro. Procese similare au fost deschise in tribunale din Marea Britanie si SUA.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: