4 Ianuarie 2013
Cum vad managerii din industria auto piata in 2013
Previziunile pentru anul viitor nu sunt chiar bune, managerii mizeaza pe instabilitatea politica, insa si-ar dori un mediu economic si fiscal stabil care sa redea increderea clientilor sa investeasca iarasi in automobile noi. Pe termen lung, gradul de motorizare din Romania poate reprezenta o oportunitate pentru jucatorii din domeniu. Citeste pe larg parerile celor mai importanti oameni din industrie.
Dana Cortina, director general Porsche Inter Auto Romania
De asemenea, ne asteptam din nou la rezultate bune pe segmentul clientilor de flote. Aici exista o oportunitate buna, pentru ca multe parcuri auto sunt evident invechite, o serie de companii amanand deja de cativa ani reinnoirea lor.
Segmentul clientilor individuali se va dezgheta probabil cel mai greu, atat din cauza veniturilor reduse sau incerte pe termen lung, cat si din cauza problemelor legate de finantare.
Pe termen lung, gradul de motorizare din Romania poate reprezenta o oportunitate. Daca in Romania exista in jur de 200 de automobile la mia de locuitori, in Occident cifra este dubla, iar gradul de reinnoire a parcului de masini, analizand datele din ultimii ani, a fost foarte scazut.
Michael Grewe, CEO si presedinte Mercedes-Benz Romania
Probabil ca in 2013 va persista instabilitatea politica cu efecte in stabilitatea si dezvoltarea economica, insa credem ca oamenii vor dori in continuare sa investeasca in calitate si tehnologie de ultima generatie.
Pe piata camioanelor, un dezavantaj al anului 2013 ar putea fi reprezentat de marirea graduala a preturilor odata cu trecerea la Euro 6.
In ciuda situatiei economice instabile, piata va continua sa fie una dinamica si competitiva, in care diferenta dintre jucatori va fi data de calitatea servicilor, grija fata de clienti si gradul de satisfactie al acestora.
Marco Schulz, director general BMW Group Romania
2012 a fost marcat de inca un declin al pietei auto, cresterea preturilor combustibililor, inflatie in crestere si deprecierea leului fata de euro.
Avem nevoie de un mediu economic si fiscal stabil care sa redea increderea clientilor sa investeasca iarasi in automobile noi. Pentru aceasta, primele luni dupa alegerile generale sunt importante in schimbarea acestui climat de nesiguranta. Avem nevoie de asemenea de un angajament puternic din partea clasei politice pentru continuitate in ceea ce priveste strategiile fiscale si economice. Predictibilitatea genereaza incredere!
Jerome Olive, director general Dacia si Grup Renault Romania
In Romania, piata auto este acum un sfert din cat era in anul 2008. Pentru 2013 nu este simplu sa faci previziuni, intrucat nu stim daca aceasta perioada dificila se va prelungi. Situatia economica ramane inca incerta pe termen scurt, mai ales in Europa.
Atuul nostru pentru 2013 va fi ca Dacia va avea o gama de vehicule bogata si complet noua.
Ioan Repede, director general Rombat
Inca din acest an s-a inregistrat o scadere a numarului de inmatriculari, scadere care va continua si in anul 2013, afectand piata pieselor auto. Consumatorul va fi la fel de restrictionat, de temator.
Pedro Carreira, directorul general Continental Anvelope Timisoara
Romania devine din ce in ce mai activa in acest domeniu, tot mai multi investitori sunt interesati sa opereze aici, odata ce pietele emergente devin optiuni investitionale pentru companii, iar partenerii nostri de afaceri continua sa isi dezvoltate activitatea.
George Condrea, director general Magna Craiova
Magna este o companie globala si datorita amprentei sale la nivel mondial a fost in masura sa reziste recesiunii regionale de piata.
La nivel mondial, industria de automobile este in crestere, iar noi suntem in crestere cu ea.
Cristian Gulicska, country director Delphi Packard Romania
Clientii si autoritatile isi doresc autovehicule mai sigure, economie de combustibil si emisii mai reduse, precum si conectivitate si infotainment in cadrul vehiculelor. Ajutam producatorii de vehicule sa incorporeze perfect tehnologia de varf in masinile lor, asigurand avantaje comerciale relevante pe piata.
In septembrie, inmatricularile de autoturisme noi au continuat trendul descendent, in scadere pentru a douasprezecea luna consecutiv. Analistii pietei anticipeaza un start slab pentru 2013.