Piata auto americana a crescut anul trecut cu 13%, la 14,5 milioane de masini vandute, cel mai ridicat nivel din ultimii 5 ani, in principal datorita succesului marcilor de lux, zona unde BMW a preluat conducerea, urmata de Mercedes-Benz si Lexus, transmite Mediafax.
Vanzarile BMW in SUA au crescut cu 39% in luna decembrie, modelul Seria 5 inregistrand un avans de 72%. La nivelul intregului an, vanzarile BMW in Statele Unite au urcat cu 14%, la 281.460 unitati, depasind Mercedes-Benz pentru cel de-al doilea an consecutiv.

Lexus, parte a grupului Toyota, a inregistrat o crestere cu 23% a vanzarilor in SUA in 2012, la 244.166 unitati, coborand pe locul al treilea in segmentul automobilelor de lux dupa 11 ani consecutivi pe prima pozitie.

Industria auto americana marcheaza astfel cel de-al treilea an consecutiv cu crestere mai mare de 10%, prima astfel de performanta din 1973. Cresterea de 13% din 2012 este cea mai puternica din 1984.

Media estimarilor analistilor contactati de Bloomberg indica pentru acest an livrari de 15,1 milioane autovehicule usoare, reprezentand o crestere de 4,1% fata de 2012.

Producatorii auto americani General Motors, Ford si Chrysler au depasit estimarile privind vanzarile in luna decembrie, in timp ce constructorii asiatici au inregistrat performante sub asteptari.

Totusi, cota de piata a General Motors a scazut in 2012 la cel mai redus nivel din 1924.

Anul record pentru industria auto americana a fost 2000, cand au fost inregistrage vanzari de 17,4 milioane autovehicule usoare. In perioada 2000-2007, media anuala a vanzarilor a fost de 16,8 milioane, criza financiara provocand in 2009 prabusirea pietei la 10,4 milioane unitati, cel mai redus nivel din ultimele trei decenii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri