20 Mai 2006

Concentrat de supertehnologie germana

Pe o piata in plina miscare, constructorii de la Ingolstadt au creat in laboratoarele lor un hibrid care, de sase ani, are mare succes: un 4X4 clonat pe un break cu tractiune integrala, renumitul Quattro, „made by Audi”. Rezultatul? Audi Allroad Quattro, un adevarat salon de lux, mobil, cu veleitati off-road.
Chiar daca intreaga campanie publicitara a constructorului german s-a axat in ultima perioada pe „nou-nascutul” Q7, Audi mizeaza in continuare si pe revitalizarea modelului Allroad Quattro, care are deja 6 ani. Un break tot-teren, atit datorita tractiunii integrale, cit si datorita suprainaltarii.

Cu a doua serie Allroad, Audi a mizat pe succesul repurtat de Subaru si Volvo, pioneri ai genului, in 1997, cu Outback si XC70. Atunci, suedezii au demonstrat, in ciuda reticentelor, ca un break preparat pentru tot-teren poate coabita in cadrul aceleiasi game cu un 4x4 „pur-singe”.

La exterior, noul Allroad se bazeaza pe conceptul prezentat anul trecut la salonul de la Barcelona. Protectiile de plastic negru, cu care isi afisa sportivitatea vechiul model, au fost inlocuite de finisaje in culoarea caroseriei. Semnul distinctiv ce confera o personalitate puternica noului Allroad, grila imensa a radiatorului, tradeaza pedigree-ul aristocrat al modelului.

Forma stopurilor se inscrie de asemenea in tendinta deschisa de Sportback, iar linia farurilor se mentine in binecunoscutul stil Audi. In interior, soferul este rasfatat cu materiale de cea mai buna calitate, cu un design demn de o limuzina de lux, dar si cu un confort inegalabil. Cu Allroad Quattro, Audi a spus adio suspensiilor tari, o data cu adaptarea unui sistem care ii permite conduca- torului sa regleze atit garda la sol, dar si fermitatea suspensiei.

Adaptative air suspension permite soferului sa selecteze cinci moduri diferite de reglare a suspensiei. Pentru teren accidentat, Allroad dispune de un program „Off-Road”. Deasemenea exista gestiune ESP, un corector de traiectorie in viraj care, impreuna cu tractiunea Quattro, confera masinii o „serenitate” incredibila in curbele luate cu viteza mare.

Motorizarile cuprind atit o versiune 2.0 TDI, de 140 CP, preluat de la A6 Avant si care nu se poate lauda cu performante demne de luat in seama, cit si un V6 2,7 TDI, de 180 CP si 450 Nm la 1400 tr/min. Viteza obtinuta cu acest motor atinge 220 km/h, iar suta pe ora este depasita dupa 9,3 secunde, in ciuda faptului ca Allroad are cu 50 de kg mai mult decit A6 Avant. In varianta cu motorizare V6 3.0 TDI de 223 CP, timpul necesar accelerarii de la 0 la 100 km/h scade la 7,5 secunde. Demn de mentionat, cutia de viteze Tiptronic cu sase rapoarte – dotare de serie pe 2,7 TDI si optional pe 3.0 TDI – inteligenta si foarte „soft”, actionata cu ajutorul paletelor instalate pe coloana volanului.



Citeste si