29 Martie 2013

Cum vad managerii din transporturi si curierat fiscalitatea



Fiscalitatea in Romania ar putea creste pentru cei care folosesc masina, amenzile vor fi mai mari, iar o noua taxa ar putea sa apara, pentru congestie. Ce ar trebui sa se schimbe in fiscalitate aflam de la mangerii marilor companii, care vor in primul rand sa afle cu 6 luni inainte de modificarile la nivel legislativ.

Florinel Andrei, secretar general al Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI), se asteapta ca in viitor “amenzile sa creasca, sa existe si o taxa de congestie” si considera ca “fiscalitatea in Romania este in crestere”.

“Principala problema a fiscalitatii din Romania o constituie numeroasele modificari care se aduc in plan legislativ, ceea ce determina o lipsa de predictibilitate. Un exemplu foarte simplu si recent: numai in luna martie au fost date 2 legi cu aplicare imediata (una din ele publicata in Monitorul Oficial pe 14 martie, cu aplicabilitate din 14 martie , implica modificari de soft care sunt posibile in 4,5 saptamani). Astfel de decizii atrag dupa sine probleme financiare de adaptare: depasirea bugetului initial alocat, neincadrarea in deadline, etc”, spune Adrian Mihai, fondator FAN Courier.

Managerul FAN Courier considera “prioritare stabilitatea legislativa si predictibilitatea. Toate modificarile la nivel legislativ ar trebui anuntate cu minim 6 luni inainte de data intrarii in vigoare, pentru a permite tuturor implementarea noilor norme fara riscul aparitiei de erori sau al suspiciunilor de nerespectare a legislatiei”.

De aceeasi parere este si Karla Codrea, director financiar al DPD Romania, care spune ca ”fiscalitatea din Romania poate intr-adevar reprezenta o piedica serioasa in calea unei afaceri, nu atat din cauza nivelului taxelor, cat din cauza impredictibilitatii (si a lipsei de coerenta a) legislatiei. Caracterul prolix si deseori contradictoriu al normelor fiscale, modificarile decise de pe o zi pe alta in chestiuni care pot insemna diferenta dintre o afacere sustenabila si una aflata in deriva, toate acestea fac parte din experienta cotidiana a unui manager de companie privata din Romania”.

Directorul financiar al DPD Romania ar dori ”simplificarea sistemului de raportare si plata a contributiilor in vederea reducerii costurilor operationale si a riscului de aparitie a neconformitatilor; consultarea profesionistilor din piata privata inainte de adoptarea de masuri care pot afecta direct activitatea societatilor; asigurarea stabilitatii sistemului de contributii si taxe macar pe perioada unui ciclu economic pentru a facilita activitatea de planificare, concentrarea activitatii de control in zonele cu risc maxim de evaziune fiscala”.

Christophe De Korver, general manager Gefco Romania, considera ca "schimbarile dese la nivel legislativ reduc increderea investitorilor straini. Din pacate, climatul de instabilitate la nivel politic din 2012 s-a reflectat si in nivelul investitiilor straine, care a scazut cu 11% in 2012, la 1,613 miliarde euro, comparativ cu 2011".

De Korver mai spune ca "stabilitatea la nivel politic este foarte importanta, pentru ca se traduce intr-o stabilitate la nivel legislativ si, implicit fiscal. Astfel, se va putea realiza un proiect de modernizare a Codului Fiscal, asa cum actuala guvernare deja si-a propus. Va fi important sa existe si o corelare intre Codul Fiscal si Codul de Procedura Fiscala. Printre masurile de imbunatatire specifice, am putea mentiona principiul de TVA la incasare, a carui aplicare este inutila. Amanarea TVA-ului de plata pentru firmele mici se intampla deja prin posibilitatea platii trimestrale, iar pentru firmele mari a creat mai multe eforturi administrative precum si cheltuieli cu parametrizarea sistemelor informatice".
Esti director financiar sau antreprenor interesat de fiscalitate? Participa la conferinta “Fiscal 2013” organizata de Wall-Street.ro miercuri, 3 aprilie. Pentru a participa, tot ce trebuie sa faci este sa completezi formularul disponibil aici.



Citeste si