25 Mai 2006

Nissan nu paraseste UK pentru Europa de Est

Nissan Motors nu intentioneaza sa isi urmeze concurentii parasind UK pentru Europa de Est, sustine un purtator de cuvant Nissan. Rivalii asiatici au facut aceasta miscare pentru a profita de forta de munca ieftina si piata de desfacere.

Producatorii asiatici Kia, Toyota, Hyundai au navalit in tari precum Republica Ceha, Slovacia, devenind o amenintare din ce in ce mai mare pentru pentru marcile puternice europene.

Insa Colin Dodge, vice presedinte Nissan Motor, a afirmat intr-un interviu pentru Reuters ca este convins de buna pozitionare a cartierului general in nordul Angliei. Fabrica din Sunderland, unul dintre cei mai mari angajatori ai regiunii a produs 315,297 masini in 2005, o cincime din productia totala a UK.

"La acest moment nu avem nici un plan sa ne mutam in Europa de Est. Evident, suntem deschisi la aceasta posibilitate...Este foarte usor sa inchizi o fabrica, sa deschizi una noua si sa obtii profituri pe termen scurt. Dar noi existam in Sunderland de 20 ani. De asemenea incercam sa utilizam investitia curenta, a daugat el.

El a mai adaugat ca acum in Europa de Est se dirijeaza 10% din productia auto, aceste procente era produse pana acum cativa ani in vest.

Kia, afiliat Hyundai si producatorul cu cea mai rapida ascensiune in Europa in 2005, planuieste sa deschida o fabrica in Slovacia cu tinta de 300,000 de unitati pe an pana in 2009. Hyundai de asemenea a incheiat un contract in valoare de 1 miliard E pentru a construi o fabrica in Republica Ceha, in timp ce Toyota a incheiat un parteneriat cu PSA/Peugeot-Citroen Praga.

Dar, in ciuda miscarii spre est, Sunderland a ramas de cativa ani una dintre cele mai eficiente fabrici ale Europei, multumita si concurentei stranse de furnizori din UK, spune Dodge.

Totusi, daca tendinta estica va continua, s-ar putea dovedi mai dificil sa gasim furnizori ieftini, a adaugat. furnizorii Nissan au inceput deja sa importe componente mai ieftine din Asia.

Dodge a prezis momente grele in viitor insa a spus ca Nissan se va feri de discount-uri excesive pentru a mari vanzarile, preferand sa se axeze pe profit. "In Europa este cea mai dura piata. Asa se simte. Sunt multi jucatori,
multe produse bune."



Citeste si