Nissan a adus in gama de motorizari pentru crossover-ul Qashqai+2 un nou propulsor diesel, de 1,6 litri 130 CP cu Start/Stop, un raport excelent intre putere si consum redus de carburant.
Dupa aproape 100 de km prin Bucuresti si 600 de km pe Transalpina acul rezervorului de 65 de litri a coborat putin sub jumatate. Consumul in oras a fost de 6%, iar pe ruta Bucuresti-Novaci-Ranca-Voineasa-Bucuresti (600 km) a fost de doar 5,5%.

Transalpina (DN 67c), cel mai inalt drum rutier din Romania si din Muntii Carpati, care atinge altitudinea maxima (2.145 m) in Pasul Urdele, a fost soseaua perfecta pentru a conduce Qashqai+2 facelift.

Drumul este de curand asfaltat, nu este aglomerat, nu are parapeti astfel ca peisajul poate fi admirat din orice masina, temperatura este vara in jur de 22 de grade, iar din loc in loc se poate opri pentru poze, avantajul SUV-urilor este ca pot opri mai des, in locuri neasfaltate.

Denumit si drumul regelui, Transalpina traverseaza Muntii Parang de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului si face legatura intre localitatile Novaci (Gorj) si Saliste (Sibiu). Drumul a fost inaugurat de Regele Carol al-II-lea in 1938 si a ramas neasfaltat pana in 2009.

Desi as fi preferat o masina cu transmisie automata, a fost aproape la fel de placut sa conduc crossover-ul cu transmisie manuala in 6 trepte, pentru ca motorul diesel de 1,6 litri iti permite sa urci la mare altitudine numai cu treapta a doua si a treia, iar treptele sunt scurte si pot fi schimbate rapid. Singurele viraje in care a trebuit sa trec in treapta intai a fost atunci cand intalneam alte masini care aveau ceva probleme la urcare.

Crossover-ul Qashqai, proiectat si construit in Europa, in Anglia, a fost lansat in 2007 si a fost un adevarat succes, reusind sa aduca clienti noi marcii japoneze, circa 80% din cumparatori isi luau pentru prima data un Nissan.

Qashqai+2 este versiunea cu 7 locuri, lansata in 2008, model ce a primit un facelift in 2010, care i-a adus un design sportiv si agresiv.

Schimbarile pe care le-a primit Qashqai+2 facelift sunt evidente in zona frontala, prin noile blocuri optice cu leduri, o grila frontala noua si o capota cu nervuri mai pronuntate. Alte modificari pe care le-a primit modelul facelift au fost deflectoare noi, trenul de rulare cu suspensii anterioare McPherson si posterioare Multilink imbunatatit, precum si un habitaclu mai bine insonorizat. La interior, gasim un sistem de navigatie integrat in consola centrala si un sistem audio Bose.

Cu echiparea 360 si motorul de 1,6 litri diesel 130 CP, Qashqai+2 cu tractiune integrala costa 29.950 euro cu TVA. Denumirea echiparii vine de la sistemul de parcare cu monitor Around View 360, prin care patru camere inconjoara masina si ne ajuta la parcare. Acest sistem l-am intalnit pentru prima oara in anul 2008, la SUV-ul Infiniti FX, iar ulterior pe modele germane.

In echiparea 360, Qashqai+2 vine si cu plafon vitrat panoramic, tapiterie mixta textil/piele, sistemul de navigatie Nissan Connect si jante de 18 inch din aliaj.

Crossover-ul de 1,7 tone accelereaza pana la 100 km/h in 10,5 secunde si atinge o viteza maxima de 192 km/h. Pe autostrada la 130 km/h, motorul de 1,6 diesel are 2.500 de ture si consuma 6,3%, iar la 100 de km/h are 1.800 de ture si consuma 5,2%.

Qashqai+2 se conduce usor, ofera o vizibilitate buna si este foarte placut la drum lung. In modul 4x4, crossover-ul este foarte stabil in curbe si accelereaza mult mai frumos. Motorul diesel de 1,6 litri este silentios iar in depasiri cei 130 CP accelereaza neintrerupt, depasirile fiind facute rapid si fara emotii.

Preturile pentru Qashqai+2 pornesc de la 20.000 de euro cu TVA, versiunea de intrare in gama fiind echiparea Visia 1,6 117 CP, dotata standard cu ABS+EBD+asistenta la franare, airbaguri frontale, laterale si cortina, sistem ISOFIX, tetiere fata active, aer conditionat, radioCD MP3, comenzi audio pe volan, Bluetooth, cruise control+limitator de viteza, computer de bord, geamuri electrice fata-spate, oglinzi electrice incalzite, scaun sofer reglabil pe inaltime.

Qashqai+2 dispune de patru motorizari, 1,6 litri benzina 117 CP, 1,5 litri diesel 110 CP (22.000 euro), 2,0 litri benzina 140 CP (24.200 euro), 1,6 litri diesel 130 CP (24.500 euro), 2,0 litri diesel 150 CP (30.000 euro). Diferenta de pret pentru tractiune integrala este de 2.000 de euro.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice: Nissan Qashqai+2 facelift

Capacitate cilindrica (cmc) 1.598
Putere maxima (CP/rpm) 130/4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 320/1.750
Cutie de viteze: manuala in 6 trepte
Acceleratie 0-100 km/h (s) 10,5
Viteza maxima (km/h) 192
Lungime, Latime, Inaltime (mm): 4541 x 1783 x 1645
Consum urban / extra urban / mixt (l/100 km): 7,7 / 5,5 / 6,2
Capacitate rezervor (l): 65
Emisii CO2: 163 g/km
Garda la sol: 20,7 cm
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri