23 Octombrie 2013

Cum arata planul Ford pentru a reduce costurile de productie



Ford Motor Co., al doilea mare producator auto din SUA, vrea sa restranga reteaua de furnizori cu pana la 40%, de la 1.260 la 750 de companii, pentru a reduce costurile de productie a autovehiculelor, transmite Bloomberg.

Unul dintre obiectivele pe termen lung ale Ford este sa se aprovizioneze cu piese de la aproximativ 750 de furnizori, fata de 1.260 anul trecut, a declarat Hau Thai-Tang, care a devenit in august vicepresedinte responsabil cu achizitiile la nivel global, scrie Mediafax.

Compania a luat masuri pentru reducerea numarului de platforme pe care sunt construite autovehiculele sale, pentru scaderea costurilor de dezvoltare si restrangerea retelei de furnizori.

"Credem ca exista multe oportunitati sa ajungem la numarul de 750 de firme si sa existe totodata o concurenta suficienta pentru a obtine cele mai bune idei de la cei mai inovatori furnizori", a afirmat Thai-Tang intr-o conferinta in Dearborn, Michigan, orasul de origine al Ford.

Directorul general al grupului, Alan Mulally, a reusit sa imbunatateasca profitabilitatea prin reducerea numarului de platforme pentru autovehicule la 14, fata de 27 in 2007, primul an dupa numirea sa la conducerea companiei. Pana in 2017, Ford va lucra cu numai 9 platforme, a precizat Thai-Tang.

Reducerile de cheltuieli realizate in urma renuntarii la unele platforme au imbunatatit marja de profit si au permis companiei sa lanseze mai frecvent modele noi sau variante imbunatatite.
Ford a avut un profit total de 35,2 miliarde de dolari in perioada 2009-2012, dupa pierderi de 30,1 miliarde de dolari in cei trei ani anteriori.

Compania cumpara piese in valoare de aproximativ 100 miliarde de dolari pe an. Aproximativ 80% din volumul total de piese achizitionate de companie vine de la cei mai mari 100 furnizori, iar primii 65 de furnizori sunt responsabili pentru 60% din piese, a spus Thai-Tang.

"Vrem parteneriate strategice pe termen lung cu furnizori cheie, si facand asta vom obtine rezultate mai bune de business atat pentru noi, cat si pentru ei", a explicat executivul Ford.

Producatorii auto si furnizorii lor au probleme de capacitate, avand in vedere majorarea productiei pentru a satisface cererea in crestere, a continuat el.

Astfel, Ford incearca sa se protejeze de acest trend prin evaluarea productiei medii saptamanale a furnizorilor si a gradului de utilizare a capacitatii de productie.

Grupul american detine in Romania o fabrica la Craiova, unde produce autovehicule si motoare.



Citeste si