Ponta si Sova, asediati cu scrisori pentru tronsonul Bors-Gilau al Autostrazii Transilvania

Presedintii consiliilor judetene ale celor sase judete din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest au trimis o scrisoare deschisa premierului Victor Ponta si ministrului Dan Sova, cerandu-le finalizarea tronsonului dintre Bors si Gilau al Autostrazii Transilvania.

"In calitate de presedinti ai Consiliilor Judetene Bihor, Bistrita, Cluj, Maramures si Salaj, avem numeroase intalniri cu reprezentanti ai mediului de afaceri, cu investitori romani si straini, cu primari ai oraselor si comunelor din judetele noastre. O tema care revine perpetuu in cadrul acestor intalniri este cea a finalizarii Autostrazii Transilvania, cu atat mai mult cu cat Drumul National (DN) 1 este una dintre arterele de circulatie cu cel mai intens trafic", se arata in scrisoarea semnata de sefii consiliilor judetene Bihor, Cornel Popa, Bistrita-Nasaud, Emil Radu Moldovan, Cluj, Horia Uioreanu, Maramures, Zamfir Ciceu, Satu Mare, Adrian Stef, si Salaj, Tiberiu Marc, si transmisa, joi, premierului Victor Ponta si ministrului Dan Sova, scrie Mediafax.

"De aceea, ca reprezentanti ai judetelor din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, va rugam sa introduceti ca obiectiv prioritar major al Guvernului realizarea tronsonului Bors-Zalau-Gilau al Autostrazii Transilvania, raspunzand astfel unui deziderat general al cetatenilor din judetele noastre", se mai arata in textul scrisorii.

Presedintii consiliilor judetene din Bihor, Satu Mare, Maramures, Salaj si Cluj si-au anuntat saptamana trecuta intentia de a-i scrie ministrului Dan Sova pentru a-i cere ca finalizarea tronsonului Bors-Gilau din Autostrada Transilvania sa primeasca finantare cu prioritate. Ulterior, demersului s-a alaturat si seful CJ Bistrita-Nasaud.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.

Citeste si:
Esec dupa esec: guvernantii sunt incapabili sa deschida macar un...
Esec dupa esec: guvernantii...

Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul autostrazii de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent.

Constructia unui tronson de 8,7 kilometri al Autostrazii Transilvania, 3A1 Gilau - Nadaselu (judetul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrari, va incepe in 2014, desi contractul de proiectare si executie a fost semnat in aprilie, motivul amanarii lucrarilor fiind lipsa banilor, potrivit CNADNR.

In prezent, la Autostrada Transilvania, stadiul lucrarilor pe sectiunile 2B Campia Turzii - Gilau (52 kilometri) si 3C Suplacu de Barcau - Bors (64,5 kilometri) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.

Citeste si:
Ioniță, directorul CNAIR: Anul 2020 este anul autostrăzii Sibiu -...
Mariana Ioniță, directoarea...

"Lucrarile aferente celorlalte sectiuni ale autostrazii, inclusiv finalizarea sectiunii 2B Campia Turzii - Gilau (pusa in circulatie pe o lungime de 52 de kilometri din luna noiembrie 2010) si 3C Suplacu de Barcau - Bors, vor putea incepe dupa identificarea surselor de finantate", mai aratau reprezentantii CNADNR.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova, declara la finele lunii iunie ca Autostrada Transilvania poate fi realizata doar prin concesiune, fiind exclusa o finantare din fonduri europene.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Elon Musk lovește din nou: Tesla a lansat pantalonii scurți ”S3XY”
Setari Cookie-uri