23 Iunie 2006

BMW, de la un sedan elegant, la o bestie de 500 de cai

Marii producatori auto ce isi indreapta atentia catre segentul high-end, obisnuies sa angajeze cat o companie de tunning pentru a putea oferi clientilor masini cu adevarate „motoare de racheta” sub capota. In general, aspectul exterior al acestor monstri este neschimbat. Masinile pot avea, eventual, un mic indiciu, o litera sau un logo, pe masca sau pe muchia capacului de la portbagaj. Mercedes are linia AMG, Audi a dezvoltat Seria S, iar pentru BMW clasa „salbatica” se numeste M. Tunningul poate fi adaptat pe toate seriile producatorului german. Orice model este eligibil.

Cela mai noua masina branduita cu litera magica este ultimul model al Seriei 5. Pretul de pleacare pentru un astfel de M5 este de 85 de mii de dolari. Ca si celelalte trei generatii ale aceastei serii si M5-ul din 2006 are un aspect, la nivelul caroseriei, aproape identic cu al oricarui alt Seria 5. Sub capota se afla un motor V10, de 5.0 litri a carui tehnologie este imprunutata de la monopostul ce alearga in Formula 1.

Motorul dezvolta 400cp, dar – pentru cei care credeau ca nu este de ajuns – la o singura apsare a „butonului magic” poate urca la 500cp. Cu o asemenea caracteristica, BMW M5 poate ajunge la bariera celor 300 de km/h.

M5-ul este echipat standard cu jante de aliaj, de 19 inci, iar cauciucurile de pe spete sunt cu 30 de mm mai late. Interiorul este din piele, are sistem climatronic, scaunele din fata sunt sport, ajustabile, iar scaunul soferului memoreaza pozitia optima de condus a fiecaruia dintre soferi. Scaunele pot fi incalzite sau ventilate. Plafonul este prevazut cu sunroof. Masina este are un sistem vocal de control al navigatiei.

Partea audio consta intr-un sistem Harman Kardon Logic 7 care este dotat cu 13 boxe si cu un sistem de schimbare automata a CD-urilor. Ofera posibilitatea captarii transmisiilor via satelit pe un display fixat pe consola fata. Aluminiul este prezent in insertiile interioare, dar lemnul poate fi o optiune ce nu implica niciun cost suplimentar.
Viteza de optima de cruaziera a lui M5 este de 150 km/h. Cam mult pentru drumurile noastre. Nu credeti?



Citeste si