26 Iunie 2006

Maserati a deschis scoala de soferi



Premisele sunt urmatoarele: o pista destinata intrecerilor auto, cele mai puternice modele Maserati, piloti consacrati drept profesori si elevi ce isi permit taxe de aproximativ 1500 de euro pe zi.

Scoala de soferi deschisa de producatorul auto italian in Georgia se adreseaza conducatorilor auto ce vor sa isi ridice nivelul cunostintelor si abilitatilor la volan. Cursurile scolii de pilotaj Maserati se desfasoara in sesiuni de una sau doua zile. Sunt acceptati doar optsprezece elevi pe sesiune, iar cei 6 piloti/profesori se pot concentra asupra a maxim trei elevi.

Taxa pe o singura zi de scoala este de 1500 de euro, iar pentru doua zile elevii platesc aproximativ 2700 de euro. Masinile scoala sunt superbele modela Maserati GranSport coupe si elegantul Quattroporte, ambele propulsate de motoare care dezvolta 400 CP.

Elevii vin din randurile celor ce au achizitionat deja un Maserati si doresc sa ii dezlege secretele, dar sunt si persoane ce se afla pe listele de asteptare sau nehotarati. O alta categorie de „invatacei” sunt cei ce conduc masini sportive, dar nu isi permit, inca, achizitionarea unui Maserati.

Initiatorul acestui proiect este fostul pilor de Formula Unu, Andrea de Adamich, care a deschis prima scoala de pilotaj Maserati, in 2000, in orasul italian Parma. Programul nu isi propune sa devina o scoala de piloti, ci sa ajute posesorii de Maserati sa se descurce mai bine in aglomeratia cotidiana, folosind la adevarata capacitate sofisticatele masini pe care le conduc.

Pe de alta parte Maserati poate comunica mai eficient valorile brand-ului, programul fiind o unealta perfecta de PR care poate transforma un indecis intr-un cumparator al unui superb Maserati. Pretul unui astfel de model incepe de la aproximativ 60 de mii de euro.

Seful de PR al Maserati, Jeffrey Ehoodin sustine: „Scoala este o unealta eficienta de marketing care ne ajuta sa marim volumele vanzarilor, dar si cresterea notorietatii brandului Maserati. Tintele noastre sunt clientii actuali si cei potentiali, dar si media”.

Ziua de antrenament incepe, dupa micul dejun, cu o discutie de informare a elevului asupra celor mai importante concepte de pilotaj pe care le detine un driver profesionist: trasele ideale pe circuit, transferul greutatii in curbe, virajele si derapajul controlat.

Discutia este urmata de pilotajul efectiv, de ore intregi petrecut pe circuit, in spatele volanului. Antrenamentul incepe cu un slalom printre jaloane, cu pedala acceleratiei la podea. Continua cu o serie de manevre – cu pedala la podea, franari brutale sau derapaje controlate – desfasurate pe o portiune a circuitului cu semafoare si semne de circulatie. Elevii sunt supusi la situatii extreme si invatati sa le depasasca.

La finalul cursului, elevii se intrec intr-o sesiune de viteza pe circuit si toti sunt premiati cu Maserati Trofeo. Nu avem cunostiinta de vreun roman care sa fi absolvit cursurile scolii de pilotaj Maserati. Daca exista, il asteptam cu impresii!



Citeste si