Misterele rovinietei

In timp ce sute de masini si mii de oameni au stat blocati pe drumurile nationale din Romania, directorul Companiei Nationale de Autostrazi (CNADNR), Narcis Neaga, a facut o propunere aberanta in sedinta comandamentului de iarna: soferii ale caror autoturisme au fost inzapezite si le-au expirat rovinietele sa faca dovada ca au fost blocati in zapada, potrivit Riseproject.ro.

Altfel, Neaga a spus ca soferii vor fi amendati. Propunerea a scandalizat, din nou, opinia publica. Practic, soferii inzapeziti sunt pusi acum sa repare problemele unui sistem, la care au contribuit deja cu 16 milioane de euro. Deficientele sistemului de plata au generat mii de procese, blocand activitatea a zeci de judecatorii din tara. RISE Project a monitorizat principalele probleme ale acestui sistem de la introducerea lui, in urma cu patru ani, si pana astazi.

Cu sau fara rovinieta

In 2010, contractul pentru implementarea rovinietei electronice a fost castigat de consortiul UTI/Novensys. Era vorba de un contract de peste opt milioane de euro fara TVA. La vremea respectiva, licitatia a fost contestata de ceilalti participanti. Contractul presupunea punerea in functiune a zece camere fixe si 14 mobile care sa supravegheze traficul si sa identifice autoturismele care circula fara roviniete pe drumurile nationale.

Sistemul a fost inaugurat pe 1 octombrie 2010, fara a se realiza insa o baza de date completa, in care sa fie inventariate toate autoturismele cu rovinieta si perioada de valabilitate a acestora.

Dupa punerea in functiune, serverul care prelucra datele in timp real s-a blocat in nenumarate randuri. Dupa doar o saptamana de la inaugurare, directorul CNADNR de la acea vreme, Liviu Costache, le-a interzis propriilor angajati sa inregistreze amenzile pentru ca baza de date cu numere de inmatriculare nu era definitivata. Seful de la autostrazi a semnat un document oficial in care se mentiona: ” aplicarea unor sanctiuni contraventionale fara interogarea unei baze de date complete pot (sic!) conduce la sanctionarea unor utilizatori care nu au incalcat legislatia in vigoare, ceea ce poate conduce la prejudicii de imagine asupra CNADNR.”

Citeste si:
O saptamana de la disparitia cursei MH379: aeronava e de negasit
O saptamana de la disparitia...

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri