6 Iulie 2006

China, India si Rusia, noile cuceriri ale industriei de automobile

Vanzarile mondiale de automobile vor stagna anul acesta, pe pietele din Europa, SUA si Japonia, unde concurenta a crescut intre constructori, care vor miza, de acum inainte, pe pietele din China, India si Rusia, indica un studiu recent al companiei Standard and Poor's.

In Statele Unite vanzarile de automobile vor scadea usor in 2006, din cauza cresterii pretului benzinei si a ratelor dobanzilor, in raport cu cele aproape 17 milioane de masini vandute in 2005, cand vanzarile au ramas aproape constante, crestere de doar 0,5%, se arata in studiu, informeaza APF.

In Europa, vanzarile de automobile personale, care scazusera usor in 2005 (- 0,7%), ar trebui sa stagneze in acest an, sau chiar sa creasca cu 1%, dupa scaderea preturilor. Evolutia ar putea fi diferita, totusi, de la o tara la alta: in Germania, piata auto se reface, estimeaza Stantard and Poor's. in Marea Britanie, tendinta in scadere din 2005 (-5%) se va mentine si in acest an, la fel si in Italia. Piata franceza ar putea sa ramana stabila. Spania se preconizeaza ca va ramane cea mai dinamica, dupa o crestere de 0,8% in 2005, informeaza NewsIn.

In Japonia, vanzarile auto vor ramane modeste si in 2006, in ciuda preferintei pentru modele din ce in ce mai mici, din cauza pretului ridicat al benzinei. Situatia este cu totul diferita pe piata chineza care este in plin avant si care a cunoscut cresteri intre 60% si 70 % in ultimii ani.

Pe termen mediu, vanzarile auto in China, care au depasit, anul trecut, trei milioane de unitati, ar trebui sa-si pastreze un ritm de crestere intre 10% si 15% pe an. Liderii de piata Volskwagen si General Motors ar putea sa-si vada profiturile reduse de competitia acerba asupra pretului, tendinta care, foarte probabil, se va intensifica, pe masura ce constructorii isi vor indeplini programul de sporire a capacitatilor de productie. Pe de alta parte, exporturile din China se accelereaza, crescand de la un numar de 1.000 de unitati in 2003 la 170.000 in 2005, mai mare decat numarul de masini importate.

Un alt El Dorado al producatorilor de automobile este India, unde piata urmeaza creste asemenea celei din China la un interval de cativa ani si unde, la fel ca in China, sunt mai putin de zece proprietari de masini la 1.000 de persoane care au implinit varsta prevazuta de lege pentru a conduce.
Rusia, la randul ei, desi nu este la fel de bine cotata ca India sau China, are un mare potential pentru vanzari, spune AFP, citand statisticile.



Citeste si