Valoarea vanzarilor de anvelope noi de autoturisme si camionete a inregistrat anul trecut o scadere de 26% fata de 2012, la aproximativ 124,3 milioane euro, iar cea a uleiurilor a scazut cu 2%, la 132,4 milioane euro.

Piata de anvelope noi de autoturisme si camionete

Cea mai importanta scadere s-a inregistrat la anvelopele destinate camionetelor, -39%, cea mai mare din ultimii 3 ani. Segmentele de anvelope de autoturisme si cel reprezentat de anvelope pentru SUV-uri si autovehicule 4x4 au scazut cu 25%.

Anvelopele de vara au inregistrat o crestere de 16% in valoare fata de 2012, avand in vedere ca acest segment a fost puternic afectat in momentul in care Guvernul a decis obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna.

Pe fondul acestei legi, in ultimii 3 ani, piata anvelopelor a inregistrat o sezonalitate puternica in perioada octombrie – decembrie, atunci cand cererea s-a indreptat catre anvelopele de iarna. Practic, bugetele destinate achizitionarii anvelopelor s-au cheltuit in mare parte pe acest segment in special in 2011, dupa care interesul a inceput sa scada.

Citeste si:
Black Friday 2017 la eMAG: Bilete de avion, aur si...bani
Black Friday 2017 la eMAG:...

Piata uleiurilor de motor, in scadere usoara

Valoarea vanzarilor de uleiuri de motor destinate autoturismelor si camionetelor a inregistrat in 2013 o scadere usoara, de 2% fata de 2012, insumand aproximativ 132,4 milioane de euro.

Scaderea s-a mai diminuat fata de anul anterior, in 2012 aceasta fiind de 16% comparativ cu 2011. Din punctul de vedere al structurii pietei, ea este corelata cu parcul auto: piata este dominata de uleiuri destinate masinilor pe benzina, dar si de uleiuri cu o vascozitate ridicata, cele de 10w40 reprezentand aproape 40%, parcul auto roman fiind inca unul imbatranit.

In comparatie cu 2012, segmentul de uleiuri de motor destinate masinilor pe motorina a inregistrat o usoara crestere, de 4%.

Citeste si:
eMAG Black Friday 2017: Ce pregateste retailerul online
eMAG Black Friday 2017: Ce...

Rezultatele se bazeaza pe studiile desfasurate regulat din ianuarie 2011 pe panelul de retail al GfK care monitorizeaza vanzarile magazinelor auto specializate din Romania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
eMAG Black Friday 2018: Ce produse vor fi la reducere anul acesta