10 Aprilie 2014

BMW si-a consolidat pozitia pe piata automobilelor de lux, cu o crestere de 12% a vanzarilor in primul trimestru



BMW, cel mai mare producator de automobile de lux din lume,si-a consolidat pozitia pe piata de profil in luna martie, cand a consemat o crestere de 17% a vanzarilor si de 12% in primul trimestru, relateaza Mediafax, care citeaza Bloomberg.

In primele trei luni ale anului, BMW a comercializat 428.259 de vehicule, cu 15.409 mai multe decat ocupanta locului al doilea, Audi. In martie, livrarile BMW au atins 186.126 de vehicule. BMW, Audi si Mercedes-Benz au raportat fiecare un nivel record al vanzarilor din luna martie, datorita cererii din China si Statele Unite, cele mai mari piete auto din lume.

Concurenta dintre cei trei producatori s-a intensificat, dupa ce Audi, divizie a Volkswagen, a reusit temporar, la inceputul acestui an, sa depaseasca BMW, in timp ce Mercedes a redus distanta fata de primii doi clasati datorita noilor automobile compact.

Toate trei companiile vor sa inregistreze vanzari record in 2014. "BMW ar trebui sa se mentina pe primul loc. Compania este mai avansata in privinta produselor si tehnologiei. Audi resimte cea mai mare presiune in acest an intrucat versiunile noi ale unor modele mari precum A4 si Q7 nu vor intra pe piata pana in 2015", a declarat Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler in Frankfurt.

Vanzarile Audi au avansat cu 15% in martie, iar cele ale Mercedes-Benz cu 13%. In primul trimestru, livrarile Audi au urcat cu 12%, la 412.850 de vehicule, in timp ce Mercedes-Benz a inregistrat o crestere de 15%, la 374.276 de vehicule.

Cresterea vanzarilor BMW a fost sustinuta de cererea de SUV-uri construite la o fabrica a grupului din Carolina de Sud. BMW va investi in fabrica din SUA 1 miliard de dolari, pentru cresterea capacitatii de productie a acesteia cu 50%. Livrarile din primul trimestru au urcat cu 15% in cazul SUV-ului X1, cu 11% pentru X3 si 14% pentru X5.



Citeste si