Constructorul german de autoturisme premium Mercedes-Benz a lansat la finalul lui ianuarie noua generatie a Clasei V, MPV-ul Viano, iar in aprilie a scos pe soselele din apropiere de Hamburg peste 40 de masini pentru sesiuni de drive test cu invitati din mai multe tari.

Experienta Mercedes a pornit din aeroportul Hamburg catre plaja Sankt-Peter-Ording de la Marea Nordului (145 km), unde vara turistii stau la soare si putini se incumeta sa intre in apa rece cu o temperatura de cel mult 18 grade. Dupa o pauza de o ora ne-am indreptat catre insula Sylt (inca 130 km), unde ultimii 40 de km, din Niebull, i-am parcurs in masina pe tren (90 euro dus-intors), pentru ca nu exista alta posibilitate de a ajunge acolo.

In cei peste 500 de km parcursi in noul V-Class am stat in spate, la volan si ca pasager in dreapta. Cel mai bine te simti la volan, masina cu transmisie automata in 7 trepte se conduce foarte usor, cutia schimba lin, iar motorul aproape ca nu il auzi. Fata de vechiul Viano, masina este silentioasa ca un autoturism. O schimbare se simte si la sistemul de servodirectie, este electromecanica, adaptata la suspensie.

Nu m-am simtit foarte bine pe locul din dreapta fata, se sta cam sus iar scaunul nu se poate lasa pe spate, stai drept, in schimb randul de scaune din mijloc este foarte confortabil, scaunele sunt joase si se pot lasa mult pe spate. Mercedes a schimbat multe lucruri la noul V-Class, materialele din interior sunt mai calitative, scaunele din piele sunt mai moi si au sustinere laterala pentru toti pasagerii.

Prin noul design adus interiorului, cu dotari si elemente imprumutate de la Clasa E si Clasa S, noul Viano va atrage si clientii Clasei R, care a iesit din productie anul trecut. Interiorul V-Class iese in evidenta prin tapiteria din piele nappa gri, bej sau maro inchis, trei lumini ambientale, plafon panoramic cu trapa, 20 de mufe USB in standard, sistemul optional de sunet Burmester cu 16 difuzoare si un subwoofer.Mrecedes-Benz Viano

Modelul poate fi comandat cu doua linii de echipamente V-Class si V-Class Avantgarde, un pachet sport pentru exterior si un pachet de design interior pentru fiecare linie, doua ampatamente, trei lungimi de caroserie intre 4.9 metri si 5,3 metri, trei motoare (2,2 litri diesel 136 CP, 163 CP si 190 CP). MPV-ul cu 8 locuri poate fi individualizat pentru a se potrivi familiilor, celor care practica activitati sportive si companiilor, pentru deplasari sau transferuri la aeroport.

Pentru test am ales un V 250 BlueTec care are motorizarea de 2,2 litri diesel 190 CP, transmisie 7G-TRONIC PLUS, accelereaza pana la 100 km/h in 9,4 secunde si ajunge la o viteza maxima de 206 km/h. Preturile noului V-Class nu au fost inca anuntate, stim doar ca in Germania, caroseria cu lungime mijlocie are un pret de 42.900 euro cu TVA.

Mercedes-Benz Viano se adapteaza la cerintele soferului

Pe soselele germane dintre localitati, V-Class te binedispune, nu te deranjeaza nimic, pozitia inalta la volan, geamurile mari, spatiul oferit, noul sistem de suspensie, silentiozitatea motorului diesel si transmisia automata care se adapteaza rapid la cerintele soferului contribuie la placerea de a conduce.

In premiera, nemtii au incorporat sisteme de asistenta bazate pe o camera radar si senzori cu ultrasunete, echipamente pe care le gasim la Clasa S si E (Crosswind Assist – pentru rafale de vant din lateral, Attention Assist – pentru oboseala, Active Park Assist – parcare autonoma, camera 360 de grade, Distronic Plus, Collision Prevention Assist, Traffic Sign Assist, Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, LED Intelligent Light System si Adaptive Highbeam Assist).

Tot in premiera, Viano are acum luneta spate independenta de hayon care poate fi deschisa separat, oferindu-ne un acces facil la portbagaj in parcarile aglomerate. Putin sub nivelul de deschidere a lunetei a fost montat un compartiment de depozitare, de pana la 50 kg, in care putem pune doua lazi mici din plastic. Hayon-ul poate fi actionat si electric prin apasarea unui buton.

Noul Viano a primit si functia Agility Select care vine cu transmisia automata 7G-Tronic Plus, prin care putem selecta unul dintre cele patru moduri de condus: economic, confort, sport sau manual.

V-Class este fabricat in Spania, la uzina Vitoria. Pentru noul model, Mercedes a extins intervalul pentru revizie, de la 25.000 km la 40.000 de km. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice: Mercedes-Benz Viano V 250 BlueTec

Capacitate cilindrica (cmc) 2.143
Combustibil: diesel
Putere maxima (CP/rpm) 190/3.800
Cuplu maxim (Nm/rpm) 440/1.400-2.400
Cutie de viteze AT7
Acceleratie 0-100 km/h (s) 9,1
Viteza maxima (km/h) 206
Consum urban/extra-urban/mediu: 6,6/5,6/6,0
Capacitate rezervor: 68 litri
Dimensiuni Lxlxh (mm) 5.140/1.928/1.880
Ampatament (mm): 3.200
Emisii de CO2 (g/km) 157
Greutate: 2.145 kg

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri