Toyota a ramas pe prima treapta a podiumului vanzarilor auto in primul trimestru al anului, devansand General Motors si Volkswagen, datorita cererii in crestere din Japonia si China, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.

Vanzarile Toyota, inclusiv diviziile Hino si Daihatsu, au urcat cu 6% in perioada ianuarie-martie, la 2,58 milioane unitati, a anuntat miercuri grupul japonez.

General Motors si Volkswagen au raportat vanzari de aproximativ 2,4 milioane automobile fiecare, impartind pozitia a doua.

Toyota incheie astfel cel mai profitabil an fiscal din istoria companiei, estimand un profit record de 18,5 miliarde de dolari, in principal datorita deprecierii yenului.

Volkswagen vrea sa vanda in acest an la fel de multe automobile ca rivalul japonez, compania germana mizand in principal pe extinderea agresiva in China si pe revenirea pietei europene.

Perioada ianuarie-martie a fost cel de-al treilea trimestru consecutiv cand Toyota a revendicat pozitia de lider global.

"Anticipam ca Toyota va pastra titlul de numarul 1 in industrie pana in 2016 sau 2017. Pentru a se mentine pe primul loc dincolo de acest orizont de timp, au nevoie sa creasca mai repede in China", comenteaza pentru Bloomberg un analist al IHS Automotive Tokyo.

Actiunile Toyota au crescut anul trecut cu 60%, insa au pierdut in acest an o parte din castig din cauza costurilor mai ridicate legate de campaniile de rechemari auto si de incetinirea ritmului de depreciere a yenului. Toyota a rechemat recent pentru reparatii peste 6 milioane de autovehicule.

In luna martie, compania japoneza a incheiat o intelegere cu autoritatile americane in urma careia va plati o amenda record de 1,2 miliarde de dolari legata de modul in care a procedat in timpul crizei din 2009-2010, cand a efectuat o campanie record de rechemari pentru probleme legate de accelerarea autoturismelor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri