Piata auto din Romania (autoturisme si vehicule comerciale) a inregistrat dupa sapte luni o crestere de 30,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile de autoturisme au urcat cu 32,7% la 47.800 unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Cu un volum total de 9.982 unitati in luna iulie, vanzarile au scazut cu 5%, ceea ce face ca, dupa sapte luni din 2014, la un volum total de 57.019 unitati, sa se inregistreze o crestere fata de aceeasi perioada din 2013 de 30,9%, situatie datorata in special autoturismelor, care au inregistrat un avans de 32,7% (+47% cele autohtone si +27% cele din import). Cresterea vine in contextul in care si pe plan european se remarca o evolutie pozitiva a pietei auto. Astfel, dupa primele sapte luni, vanzarile de autovehicule au crescut in Franta cu 1,9%, in Germania cu 3%, in Italia cu 3,6%, in Spania cu 16,6% si in Marea Britanie cu 10,1%, scrie Mediafax.

Vanzarile de pe piata romaneasca sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (71% din volumulul total inregistrat pe primele sapte luni). In acelasi timp, inmatricularile de autoturisme rulate au scazut cu circa 7% (9.300 unitati). Cu toate acestea, volumul lor (119.200 unitati in 2014) ramane ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (de circa 3 ori mai mare), desi in scadere fata de situatia din 2013 (cand au fost 4,3 autovehicule rulate la unul nou).

Productia de autovehicule din Romania

Dupa sapte luni, productia a scazut cu 8%, la 246.227 de autovehicule. Dintre acestea, 209.701 unitati (85%) au fost produse de Dacia, 36.521 (14,8%) de Ford si 5 unitati de Roman Brasov. Cele mai multe modele produse au fost Dacia Duster (99.485 unitati, din care 16.784 in luna iulie), Dacia Logan (54.795 unitati, din care 6.163 in iulie), Ford B-MAX (36.521 unitati, din care 5.130 in iulie), Dacia Sandero (29.681 unitati) si Dacia Logan MCV (25.740 unitati).

In luna iulie au fost exportate 34.327 autovehicule, ceea ce face ca dupa sapte luni livrarile externe sa ajunga la 227.867 unitati, reprezentand o crestere de 1,1% fata de perioada similara din 2013. Cel mai exportat model in luna iulie a fost Dacia Duster (17.087 unitati), urmat de Ford B-MAX (5.216 unitati) si Dacia Logan (4.798 unitati). In ceea ce priveste primele sapte luni, topul este condus de Dacia Duster, cu 95.564 unitati, urmat de Logan, cu 45.582 unitati, si Ford B-MAX, cu 36.521 unitati.

Topul marcilor auto pe modele

La autoturisme, topul pe marci dupa sapte luni este condus de catre Dacia, cu 16.302 unitati vandute (34,1% din total), urmata de Volkswagen (4.723 unitati / 9,9%), Skoda (4.374 unitati / 9,1%), Ford (3.313 unitati / 6,9%), Renault (3.175 unitati / 6,6%) si Opel (2.161 unitati / 4,5%). Pe modele, situatia este neschimbata, Dacia Logan ramanand cel mai bine vandut model in luna iulie, dar si dupa sapte luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia si Volkswagen Golf.

"Cu datele inregistrate in luna iulie 2014, consemnam un numar de 13 luni consecutive de crestere fata de lunile similare din anul precedent, ceea ce arata, la prima vedere, o consolidare a evolutiei pozitive din ultima perioada, remarcata inclusiv la nivel european", se arata intr-un comunicat al APIA. Totusi, avertizeaza asociatia, trebuie avut in vedere ca vanzarile cuprind, din analiza majoritatii jucatorilor din piata, si unitati care fac obiectul comertului intracomunitar. In acest context, datele comunicate de catre INS si cele privind inmatricularile efective in Romania arata o situatie a pietei mai putin optimista, deoarece cifra de afaceri din comertul cu autovehicule inregisteaza la sase luni o crestere de doar 4,7%, in timp ce numarul de autoturisme noi inmatriculate in Romania (in sapte luni) este cu 17% mai mic decat vanzarile realizate, mentioneaza APIA.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri