Opel concediaza angajati si reduce productia in Rusia

Opel, divizia europeana a producatorului auto american General Motors, isi restructureaza operatiunile din Rusia, afectate de climatul economic fragil in urma conflictului cu Ucraina, reducand productia si renuntand la aproximativ 500 de angajati de la uzina din Sankt Petersburg.

Constructorul auto a anuntat marti ca va reduce productia la un singur schimb, din cele doua in prezent, relateaza Bloomberg.
Reducerile de personal vor fi pe baza de voluntariat, iar angajatilor li se vor oferi pachete compensatorii. La uzina din Sankt Petersburg, unde sunt produse modelele Opel Astra si Chevrolet Cruze, lucreaza in prezent aproape 2.000 de angajati, din totalul de 4.000 de salariati pe care General Motors ii plateste in Rusia, scrie Mediafax.

Rusia, cea de a treia mare piata de desfacere pentru Opel, dupa Marea Britanie si Germania, se confrunta cu "turbulente serioase", a declarat Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Opel. "Desi credem in potentialul pe termen lung al pietei, pentru moment, exista o presiune ridicata pe volumele vandute si pe preturi, in contextul in care rubla continua sa se deprecieze", a spus el. Moneda ruseasca a coborat marti cu 1,2%, atingand un nou minim istoric, de 38,8455 unitati fata de dolar.

Opel se afla printre constructorii auto vest-europeni care au deschis unitati de productie in Rusia, anticipand ca tara va deveni cea mai mare piata auto din Europa, depasind Germania. In schimb, Rusia se afla in pragul recesiunii, din cauza sanctiunilor economice impuse de Uniunea Europeana si SUA in urma conflictului cu Ucraina. Vanzarile de masini noi de pe piata din Rusia au scazut cu 25,8% in august, dupa un declin de aproape 23% in luna anterioara.

Citeste si:
Încă un zbor Wizz Air din România. Unde poți zbura cu 25 de euro
Încă un zbor Wizz Air din...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri