Wayne Burgess, designerul care a dezvoltat cateva modele exclusiviste precum Rolls-Royce Surf, Bentley Arnage, Aston Martin DB9 sau London Taxi TX1, spune intr-un interviu acordat wall-street.ro ca noul sedan XE imprumuta elemente de la cel mai dorit Jaguar, modelul sport F-Type.

Wall-Street.ro: Care au fost sursele de inspiratie pentru noul Jaguar XE?

Wayne Burgess: In primul rand putem sa incepem prin a ne inspira de la propriile modele Jaguar realizate in diferite perioade istorice. In cazul noului Jaguar XE, primul model pe noua platforma modulara din aluminiu, am preferat sa ne inspiram de la modelul sport F-Type. Am vrut ca o parte dintre elementele modelului coupe sa se regaseasa in designul sedanului XE, precum luminile de zi, forma bombata a aripilor spate, elementele grafice ale stopurilor, pe care le-am integrat la XE.

Wall-Street.ro: Ce alte modele de masini ati desenat in cariera dumneavoastra?

Wayne Burgess: Prima masina pe care am desenat-o a fost London Taxi TX1, apoi am fost in echipa care a desenat exteriorul pentru Rolls-Royce Surf si Bentley Arnage. Dupa aceea, am venit la Jaguar unde am lucrat la modelul X-Type si de aici am plecat la Aston Martin unde am desenat modelul DB9 si V8 Vantage. M-am intors la Jaguar ca designer sef pentru XF, apoi designer sef pentru F-Type, dupa care am fost promovat si acum sunt implicat in dezoltatea oricarui model Jaguar.

Citeste si:
HoReCa: joburi cu 5.000 lei salariu net fără candidați la interviuri
HoReCa: joburi cu 5.000 lei...

Wall-Street.ro: Cati ani ati lucrat la designul noului Jaguar?

Wayne Burgess: In medie, lucram aproximativ patru ani pana este gata de lansare pe piata un nou model.

Wall-Street.ro: Care au fost primele linii pe care le-ati desenat la Jaguar XE?

Wayne Burgess: Am inceput cu partea din fata, am dat masinii o capota lunga, am amplasat habitaclul mai in spate, ne-am asigurat ca va avea un portbagaj spatios si linii aerodinamice.

Citeste si:
Jaguar reduce cu peste 15.000 euro pretul crossoverului electric...
Jaguar reduce cu peste 15.000...

Wall-Street.ro: Sunt designeri care incep sa creeze un nou model de la interior spre exterior, cum a fost in cazul XE?

Wayne Burgess: Interiorul trebuie sa fie in concordanta cu designul exterior, dar nu el dicteaza liniile masinii, intotdeauna desenez un nou model de la exterior spre interior.

Wall-Street.ro: Veti lansa si alte versiuni de caroserie derivate din sedanul XE? Coupe, covertible sau sportwagon?

Wayne Burgess: Nu pot sa va confirm, dar totul este posibil.

Citeste si:
Cele mai bune masini din clasa lor testate de Euro NCAP in 2015
Verdictul Euro NCAP: cele mai...

Wall-Street.ro: Cum influenteaza normele de siguranta designul unei masini?

Wayne Burgess: Sunt multe reguli de legislatie care influenteaza felul in care trebuie sa construim o masina. Designul unei masini este influentat de normele de siguranta, mai ales cele pentru pietoni, de aceea am proiectat un sistem pirotehnic care ridica capota cativa centimetri in caz de accident.

Wall-Street.ro: Cum are loc dezvoltarea unui model nou, intai realizati designul si apoi vorbiti cu inginerii?

Wayne Burgess: Nu. Procesul de dezvoltare este simultan.

Wall-Street.ro: Ce model considerati ca este cel mai mare competitor al lui Jaguar XE?

Wayne Burgess: In Europa, principalii concurenti XE ii gasim la Audi, BMW, Mercedes-Benz, iar in America la Lexus. Cel mai mare rival pentru Jaguar XE este BMW Seria 3.

Wall-Street.ro: Ce hobby-uri aveti?

Wayne Burgess: Fac parte dintr-o formatie de muzica rock.

Wall-Street.ro: Ce masini aveti in garaj?

Wayne Burgess: Conduc un Jaguar F-Type decapotabil, iar sotia un Land Rover.

Jaguar XE va ajunge in Romania in mai-iunie, preturile inca nu au fost comunicate, dar ca parte a strategiei marcii de a-si tripla vanzarile prin modele accesibile acesta va avea cel mai mic pret.

Sursa foto: jaguarnewsletter.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri