20 Octombrie 2014

Marile lucrari de constructii din Bucuresti care intind nervii soferilor la maximum pe final de an



Marile lucrari de constructii din Capitala vor da mari batai de cap soferilor pe acest final de an. Sectorul 5 al Capitalei este singurul in care nu se lucreaza la proiecte importante, in fiecare din restul sectoarelor din Bucuresti fiind lucrari de anvergura care cu siguranta vor da peste cap traficul pe finalul acestui an. Care sunt punctele fierbinti de ocolit pe harta orasului.

1. Piata Presei, Soseaua Kiseleff - Soseaua Bucuresti-Ploiesti, sector 1

La finalul lunii martie Primaria a deschis santierul de la Piata Presei, destinat constructiei unui pasaj rutier care sa fluidizeze traficul inspre si dinspre iesirea de Nord a Capitalei. Pasajul va permite, potrivit municipalitatii, subtraversarea acestei zone pe orice directie, urmand sa asigure legatura dintre transportul public de suprafata, respectiv linia de tramvai si liniile de autobuze, cu statia viitoarei magistrale 6 de metrou.

Pasajul va avea o lungime totala de circa 550 de metri si se va desfasura intre Fantana Miorita si Piata Presei Libere. Conform Planului Urbanistic Zonal (PUZ) lucrarile la proiectul de fluidizare a traficului rutier ar trebui sa dureze aproximativ 10 luni, ceea ce inseamna ca pana la finalul lunii ianuarie pasajul ar trebui sa fie pus in functiune, insa potrivit noilor estimari, proiectul ar urma sa fie inaugurat in primavara anului viitor, mai precis in luna martie.

Pasajul va costa municipalitatea 62 de milioane de lei


2. Soseaua Iancului + soseaua Pantelimon, cartier Pantelimon, sector 2

Lucrarile desfasurate pe soseaua Iancului si soseaua Pantelimon din sectorul 2 al Capitalei, care presupun reabilitarea liniei de transport public si a suprafetei carosabile, precum si a trotuarelor au fost blocate ca urmare a intrarii in insolventa a constructorului Tehnologica Radion. Cozile de masini la orele de varf se intind pe zeci, chiar sute de metri in unele momente ale zilei, iar claxoanele si nervii soferilor nu intarzie sa apara.

Lucrarile de modernizare si reabilitare a Soselei Iancului trebuiau sa se incheie la finele anului 2013, insa acest termen a fost amanat ca urmare a intarzierii lucrarilor. Mai mult, dupa cererea de intrare in insolventa a companiei Tehnologica Radion, termenul de finalizare ramane unul incert.

Totodata, utilajele constructorului Tehnologica Radion au fost retrase de pe santier.

Pe soseaua Pantelimon din Capitala, unde tot firma Tehnologica Radion este responsabila de lucrari, mai exista utilaje de lucru, dar avansul lucrarilor este unul foarte lent.


3. Strada Liviu Rebreanu, cartier Titan, sector 3

In sectorul 3 al Capitalei, mai precis pe strada Liviu Rebreanu din cartierul Titan, asocierea Euroconstruct Trading 98 – PA&CO International deruleaza lucrari de reabilitare a liniei de tramvai, a suprafetei carosabile, spatiilor pietonale si a parcarilor, astfel ca la orele de varf cozile de masini se pot intinde pe cativa zeci de metri buni.

Lucrarile pe strada Liviu Rebreanu au fost impartite in doua segmente, primul dintre acestea, portiunea intre Piata Ramnicu Sarat (bd. Camil Ressu) si intersectia strazii Liviu Rebreanu cu bulevardul Nicolae Grigorescu, fiind finalizat anul trecut. In primavara acestui an asocierea firmelor de constructii a demarat lucrarile la cel de-al doilea segment al lucrarii, iar in momentul de fata pe una dintre directiile de mers se circula doar pe o singura banda.

Lucrarile de modernizare a arterei au inceput inca din 2011, cand s-au scos sinele vechi de tramvai, iar pe timpul iernii anului 2012, cand lucrarile au avansat, carosabilul a ramas decopertat si s-a umplut de gropi, fiind un cosmar pentru soferii care circulau in zona.
Pentru proiectul de reabilitare a sistemului rutier si a liniei de tramvai pe bulevardul Liviu Rebreanu, Primaria Capitalei are prevazut in 2014 un buget de 56 milioane de lei.

Se estimeaza ca lucrarile de reabilitare ale strazii ar urma sa se incheie pana la finalul acestui an, insa in ritmul actual de lucru sunt foarte slabe sanse ca aceasta lucrare sa se incheie, o explicatie fiind intarzierea cauza de expropieri, pentru care Primaria Capitalei a fost nevoita sa scoata din buzunar peste un milion de euro.


4. Pasaj Mihai Bravu, Soseaua Mihai Bravu - Calea Vacaresti, sector 4

Zona Pasajului Mihai Bravu este un alt nucleu de aglomeratie pe harta Capitalei, fiind una dintre zonele des circulate, reprezentand o importanta artera care leaga estul Capitalei de sudul acesteia.

Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu au inceput in prima parte a anului 2011, iar din cele mai noi informatii acestea ar urma sa fie incheiate spre finalul acestui an, cand constructorul va trebui sa inaugureze si cel de-al doilea pod de acces.

Primul pod de acces a fost inaugurat in vara acestui an si se intinde pe o suprafata de circa 675 de metri.


5. Drumul Taberei 34, cartier Drumul Taberei, sector 6

Poate una dintre cele mai de anvergura lucrari ale Capitalei inceputa in ultimii ani este magistrala 5 de metrou care va face legatura intre cartierul Drumul Tarberei si zona Eroilor si, mai departe, spre cartierul Pantelimon. Lucrarile avanseaza intr-un ritm destul de lent, cel putin pe segmentul cuprins intre Raul Doamnei si Eroilor, astfel ca santierul din zona de vest a orasului face ca in orele de varf traficul sa fie un adevarat cosmar pentru soferi.

Potrivit constructorului italian Astaldi proiectul cuprins intre Raul Doamnei si Eroilor ar urma sa intarzie cu aproximativ un an, astfel ca termenul de finaliza a lucrarilor ar urma sa fie in 2017, cu un an mai tarziu decat estimarile initiale.

Potrivit unui raport al firmei de constructii Astaldi, la inceputul acestei veri proiectul era fimalizat in proportie de 42%.




Citeste si