Lotul I al autostrazii Nadlac-Arad, de 22 de kilometri, ar putea fi deschis circulatiei saptamana viitoare, in conditiile in care lucrarile la corpul soselei au fost finalizate si mai trebuie realizate doar santuri, garduri sau poduri, spun reprezentantii constructorului.

Directorul proiectului autostrazii Nadlac-Arad, Adrian Adler, a declarat, vineri ca lotul I ar putea fi deschis circulatiei saptamana viitoare, pentru ca lucrarile au fost incheiate. "Au fost finalizate lucrarile la corpul autostrazii, iar de acum se lucreaza doar in exteriorul acesteia, cum ar fi la santuri, garduri sau poduri. Asteptam la inceputul saptamanii viitoare o comisie tehnica de la CNADNR, care va verifica elementele ce tin de siguramta circulatiei, astfel incat daca se primeste acceptul, traficul va fi deschis in jurul datei de 18 decembrie”, a declarat Adler, potrivit Mediafax.

El a precizat ca, pentru a se putea circula pe autostrada, s-au mai finalizat sase kilometri din lotul II, care asigura legatura cu DN7 printr-un nod rutier existent langa orasul Pecica. La capatul de la frontiera cu Ungaria, va exista un alt drum de legatura cu DN7, spre actualul punct de control pentru trecerea granitei. "Acest drum de legatura are doar doua benzi, motiv pentru care propunem ca traficul pe lotul I sa fie deschis doar pentru autoturisme. In caz contrar, apare riscul unor blocaje create de camioanele care in mod obisnuit asteapta in coloana controlul de la frontiera. Luam in calcul si posibilitatea ca tirurile sa circule pe lotul I doar pe sensul spre Arad”, a declarat Adler.

Referitor la lotul II, cuprins intre Pecica si Arad, Adler a declarat ca acesta va fi deschis circulatiei cel mai probabil in luna iunie, perioada in care ar urma sa fie finalizata si autostrada din Ungaria cuprinsa intre Nadlac si Mako. Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat initial de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate. CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora. CNADNR a reziliat in vara anului trecut si contractul de proiectare si executie a lotului II dupa falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%. Lotul II al autostrazii Nadlac-Arad, in lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germana Astaldi - Max Boegl.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri