16 Ianuarie 2015

De ce costa tronsonul Comarnic-Brasov peste 2,5 miliarde de euro si cine va plati acesti bani



Daca Guvernul ar avea astazi toti banii, pentru constructia magistralei rutiere ar fi suficienta suma de 2,7 miliarde de euro, dar costurile de finantare si platile de disponibilitate umfla acest pret pana la 8,4 miliarde de euro.

Statul ar fi platit 2,7 miliarde euro pentru constructia, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov timp de 30 de ani daca ar fi avut banii acum. Dar adaugand costurile de finantare, suma urca la 8,45 miliarde de euro, in vreme ce soferii vor fi taxati cu 7 lei (tarif indexabil), reiese dintr-un document referitor la proiectul Comarnic-Brasov publicat ieri de Ministerul Transporturilor si CNADNR.

"Valoarea de 2,73 miliarde de euro reprezinta suma totala pe care statul roman ar plati-o pentru constructia (pe o perioada de 4 ani) si pentru operarea si intretinerea autostrazii Comarnic - Brasov (pe o perioada de 26 de ani), sub conditia ca aceasta suma sa fie disponibila azi", se arata in documentul citat.

Citeste articolul integral pe Adevarul.ro.



Citeste si