Skoda a prezentat in premiera mondiala, la Praga, cea de-a treia generatie a limuzinei Superb, model ce impresioneaza prin designul elegant, dar si sportiv, mai mult spatiu pentru pasageri si o serie impresionata de tehnologii noi.

Noua Skoda Superb, inspirata din arta dupa cum spune Jozef Kaban designerul sef al marcii, isi va face lansarea pe piata in luna iunie.

„Sursa de inspiratie pentru noua Skoda Superb este arta, diferite feluri de arta, dar poate fi si arhitectura. Am lucrat la liniile caroseriei pentru a-i aduce limuzinei un aspect de coupe si in acelasi timp un plus de spatiu fata de modelul anterior. Bineinteles, am incercat sa legam masina si de istorie, de primul model Superb 4000 fabricat in 1934. De asemenea, am vrut sa ii oferim noii Skoda Superb ceva special, sa se stie de unde provine, din Republica Ceha, recunoscuta pentru industria de cristal, asa ca am oferit masinii stopuri cu elemente care aduc a cristale”, a declarat Jozef Kaban la evenimentul de prezentare a varfului de gama ceh.

Skoda a adus modelului Superb o infatisare similara cu a conceptului Skoda VisionC. Partea frontala transmite acum mai multa putere, prin grila impunatoare si farurile distinsctive. Linia plafonului este usor inclinata pentru a da vehiculului un aspect de coupe, iar rotile mari si pasajele rotilor izbitoare subliniaza aspectul exclusiv. Privita din laterala, masina este dinamica si eleganta. In partea din spate, ies in evidenta stopurile LED care evidentiaza lumina in forma literei C, dar si elementele cristaline care ofera o luminozitate suplimentara.

In ceea ce priveste interiorul, acesta a fost redesenat complet, iar ampatamentul marit cu 80 mm a adus un plus de spatiu. De asemenea, capacitatea de incarcare a crescut cu 30 de litri, la 625 de litri, spre deosebire de generatia precedenta. Cele doua generatii Skoda Superb au totalizat vanzari de peste 700.000 de unitati in aproximativ 13 ani.

Noi tehnologii pentru Skoda Superb

Pentru prima data un model Skoda primeste sistemul adaptiv Dynamic Chassis Control (DCC) cu functie de selectare a modului dorit si sistemul de aer conditionat pe trei zone. Optional va fi disponibil un plafon panoramic electric, care va aduce un plus de eleganta interiorului. Alte echipamente pentru confort sunt un sistem de incalzire auxiliar, scaune incalzite, parbriz incalzit wireless, duze incalzite pentru spalatorul de parbriz, senzori de ploaie si lumini, trecerea automata de pe lumini de zi pe faza scurta.

Skoda Superb are acum cate o umbrela incorporata in usile fata, in loc de una singura in usa dreapta spate precum la modelul anterior. Portbagajul poate fi inchis si deschis din telecomanda, dar si printr-o miscare cu piciorul sub bara spate. Alte lucruri noi sunt frana de parcare electrica in standard, care inlocuieste frana de mana clasica, o camera video de marsarier si un sistem de parcare automat.

Skoda Superb III poate fi conectata cu un smartphone pentru prima data, iar aplicatiile dorite pot fi operate pe ecranul sistemului de infotainment, chiar si de pe locurile din spate, intrucat exista un hotspot wi-fi integrat in masina. SmartLink include MirrorLink, Apple CarPlay si Android Auto. Interfata SmartGate, dezvoltata de Skoda, permite anumitor date ale vehicului sa fie accesate de pe smartphone.

Cehii spun ca noul Superb vine cu 29 de caracteristici “simply clever – pur si simplu inteligent” care fac viata mai usoara pentru sofer si pasageri, dintre care 23 sunt noi pe acest model, iar 10 sunt complet noi pentru marca. Solutiile noi includ elemente practice, cum ar fi un suport de tableta pentru pasagerii spate, o priza de 230 V si un port USB in spate, compartimente suplimentare de depozitat vesta in toate cele patru usi, dar si cate o sticla de 1,5 litri. Versatilitatea interiorului este marita prin optiunea de a plia scunele spate si de a rabata scaunul dreapta fata. Noi elemente de fixare cargo asigura obiecte libere in portbagaj. O racleta de gheata in clapeta rezervorului de combustibil este standard pe Superb. In plus, exista noi plase de depozitare pe marginile interioare ale scaunelor din fata si o lanterna cu LED-uri detasabila.

Opt motorizari (5 TSI si 3 TDI common-rail)

Motorizarile Skoda Superb sunt cu 30% mai eficiente decat la generatia anterioara, au un consum mai mic de carburant si emisii reduse. Skoda Superb GreenLine consuma 3,7 l/100 km si emite 95 g CO2 pe km. Autoturismul este cu 75 kg mai usor si are un coeficient de aerodinamica imbunatatit. Combinatia putere crescuta cu 20%, o aerodinamica mai buna si greutate redusa inseamna performante remarcabile la volan.

Noile motorizari sunt bazate pe tehnologia MQB, respecta standardele Euro6 si vin cu sistemul Start-Stop si recuperarea energiei la franare. Propulsoarele pe benzina au intre 125 CP si 280 CP, iar cele diesel intre 120 CP si 190 CP. Toate motorizarile cu exceptia celui pe benzina de 125 CP pot fi comandate cu o transmisie DSG. Patru motorizari pot fi combinate cu tractiunea integrala.

In ceea ce priveste siguranta, Skoda Superb vine in standard cu sistemul de control electronic al stabilitatii care include functia de franare multi-coliziune, asistent frontal cu sistem de franare de urgenta, 7 airbag-uri, cele spate sunt optionale, centuri in trei puncte cu pretensionare, diferential electronic XDS+, tempomat adaptiv automat, asistentul de trafic aglomerat, recunoasterea semnelor de circulatie, etc. Un lucru foarte important, sasiul a fost reconstruit, noul Superb vine cu suspensie MacPherson fata si punte multi-link spate, oferind stabilitate buna chiar si in situatii dificile.

Anul 2014 a stabilit un nou record de vanzari pentru marca ceha, pentru prima data in istoria de 119 ani a companiei au fost vandute mai mult de 1 milion de automobile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri