20 Martie 2015

BMW a ales SUV-ul X5 sa fie primul model care se incarca la priza



BMW anunta primul model hybrid plug-in de serie al marcii, SUV-ul BMW X5 xDrive40e, cu o putere de 313 CP, generata de motorul pe benzina, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si electromotorul sincron.

BMW X5 xDrive40e are un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km si un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeasi distanta parcursa. Emisiile CO2 sunt de 78-77 g/km. Energia pentru electromotorul integrat in transmisia Steptronic cu opt trepte provine de la un acumulator litiu-ion, care - prin intermediul unui transformator de tensiune - furnizeaza puterea si unei baterii de joasa tensiune pentru sistemul electric 12V de la bordul BMW X5 xDrive40e.

Alimentat de la o priza obisnuita, timpul de incarcare este de 3 ore si 50 de minute. Reincarcarea acumulatorului se poate face prin conectarea la orice sursa casnica de energie sau printr-un BMW i Wallbox, precum si la statiile publice de incarcare. In contextul in care se foloseste sistemul BMW i Wallbox pure, de exemplu, timpul de incercare scade la 2 ore si 45 de minute. Pentru a se economisi spatiu, acumulatorul de inalta tensiune se afla sub podeaua portbagajului, acolo unde este si protejat bine in cazul unui accident. Capacitatea portbagajului variaza intre 500 si 1.720 de litri.

BMW X5 xDrive40e realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 210 km/h. Sistemul combina un motor de patru cilindri benzina care foloseste tehnologia TwinPower Turbo care dezvolta o putere maxima de 245 CP si un cuplu de 350 Nm. Acesta este combinat cu un motor electric sicron inserat in cutia de viteze cu opt trepte care dezvolta 113 CP si un cuplu maxim de 250 Nm. Intregul sistem este cuplat la cele patru roti prin sistemul de tractiune integrala inteligenta, BMW xDrive.

Puterea maxima a sistemului este de 313 CP, in timp ce cuplul maxim este de 450 Nm. Sistemul hibrid este completat de o baterie litiu-ion compusa din 96 de celule care ofera o capacitate de 9 kWh. Atunci cand bateria este complet incarcata, modelul poate parcurge drumurile urbane zilnice de 50-60 km cu un consum de aproximativ 6,5 litri per 100 km, cu variatii in functie de stilul de condus. Pentru drumurile lungi de vacanta, testele au aratat un consum sub 11 litri per 100 km.

Modul MAX eDrive face ca BMW X5 xDrive40e sa ruleze exclusiv in regim electric, cu emisii zero, de exemplu in traficul urban. Cand acumulatorul de inalta tensiune este incarcat complet, automobilul are o autonomie de pana la 31 de kilometri in modul de condus 100% electric, cu o viteza maxima limitata la 120 km/h. Prin apasarea unui buton se activeaza modul SAVE Battery pentru a mentine nivelul de energie din acumulator sau a permite incarcarea acestuia in timpul deplasarii. In acest fel, energia electrica poate fi conservata pentru condus in regim electric pentru etape viitoare ale calatoriei.

Panourile BMW i Wallbox Pure si BMW i Wallbox Pro, care includ service de instalare, sunt disponibile pentru incarcarea la domiciliu ca parte a conceptului BMW 360° ELECTRIC, oferind clientilor o modalitate foarte rapida si convenabila de reincarcare a acumulatorului cand automobilul este parcat.



Citeste si