26 Martie 2015

Jaguar a dezvaluit la Londra noul model XF



Noul model Jaguar XF a fost prezentat la Londra, trecand peste apa pe cabluri, pentru a scoate in evidenta constructia din aluminiu, care il face mai usor cu aproape 200 kg fata de prima generatie.

Cascadorul britanic Jim Dowdell a condus noul Jaguar XF deasupra Royal Dock, pe o distanta de 240 de metri pe cabluri suspendate. Desi este mai scurt cu 7mm si mai jos cu 3mm decat masina pe care o inlocuieste, noul Jaguar XF are un ampatament mai lung cu 51mm, oferind mai mult spatiu pentru pasagerii din spate.

Noul Jaguar XF mentine atributele de baza ale predecesorului sau, pe care le aduce la un nivel cu totul nou gratie noii arhitecturi avansate, realizate intensiv din aluminiu. Noua sa caroserie este construita in proportie de 75% din aluminiu. Motoarele diesel Ingenium de 2.0-litri sunt disponibile in variantele 163CP/380Nm si 180CP/430Nm si sunt oferite cu transmisia manuala cu 6 rapoarte optimizata si transmisia automata cu 8 rapoarte. In varianta de 163CP cu transmisie manuala, noul Jaguar XF are emisii CO2 de 104g/km si este cel mai usor si mai economic model diesel non-hibrid din segmentul sau – cu 80 kg mai usor decat cel mai apropiat competitor al sau.

Toate celelalte motoare sunt echipate exclusiv cu transmisii automate in opt trepte de viteza. Motorul de 2.0 litri pe benzina turboalimentat, cu injectie directa, dezvolta 240CP/340Nm, in timp ce renumitul motor 3.0 litri V6 supraalimentat benzina va fi disponibil in doua variante de putere, 340CP/450Nm si 380CP/450Nm. Motorul 3.0-litri V6 twin-turbo diesel beneficiaza de o serie de tehnologii avansate, care ii amplifica randamentul si rafinamentul, generand 300CP si un cuplu remarcabil de 700Nm.

Performanta este imbunatatita de noul sistem de control avansat folosit initial pentru modelul F-TYPE AWD: Intelligent Driveline Dynamics (IDD). Acesta ofera manevrabilitatea tractiunii spate cu performanta si beneficiile tractiunii integrale. Aceste atribute sunt mentinute si pe varianta cu tractiune spate. Sistemul All-Surface Progress Control, dezvoltat pentru condusul la viteze mici, in conditii nefavorabile, actioneaza automat frana si acceleratia pentru a oferi cea mai buna tractiune posibila, permitand astfel masinii sa se puna in miscare lin: tot ce trebuie sa faca soferul este sa mentina directia.



Citeste si