19 Iunie 2015

Cum arata Duster Oroch, lansat in Argentina



Renault lanseaza, la salonul auto de la Buenos Aires, Duster Oroch, prima varianta pick-up a automobilului low cost 4X4, destinata pietei sud-americane unde cererea pentru acest tip de vehicule este ridicata, relateaza Reuters.

Duster Oroch prezinta toate trasaturile unui "pick-up truck" american. Vehiculul are o garda la sol ridicata si este dotat cu dubla cabina care permite imbarcarea a cinci persoane, contrar variantelor anterioare ale modelelor pick-up ale Renault sau Dacia (4L, Express sau Logan), scrie Mediafax.

Mai putin impozant decat vehicululele in voga in Statele Unite, Oroch are insa linii mai robuste decat concurenta actuala, reprezentanta in Brazilia de doua modele derivate din vehicule compacte, Saveiro, inrudit cu automobilul Golf al Volkswagen, si Strada, al grupului Fiat.

"America de Sud are nevoi specifice, ceea ce poate parea paradoxal in aceasta perioada de globalizare a masinilor. Cu aceasta mondializare, pietele sunt mai putin etanse si nu este imposibil ca pick-up-urile lansate pe o piata sa devina standarde mondiale, asa cum s-a intamplat cu vehiculele 4X4 si crossover", a comentat Bertrand Rakoto, analist in domeniul auto la D3 Intelligence.

Pentru a tine sub control costurile, Oroch nu este un vehicul complet nou ci un derivat al Duster realizat de centrul de design al grupului francez din America Latina. Constructorul francez a folosit platforma unica a gamei Dacia si un sistem de productie care desfide concurenta, in speranta de a reproduce pe piata pick-up succesul inregistrat de Duster pe segmentul 4X4.

Oroch, prezentat in faza de concept in octombrie 2014, la salonul auto de la Sao Paulo, va fi produs in Brazilia, a doua mare piata a Renault dupa cea franceza. Piata auto sud-americana are un potential ridicat de crestere, in pofida problemelor actuale provocate de conjunctura economica.

Potrivit estimarilor IHS, in regiune ar putea fi comercializate in acest an aproape 560.000 de vehicule pick-up, cu mult sub America de Nord (2,9 milioane) sau Asia de Sud (760.000).

Incluzand Mexicul, dar excluzand SUA si Canada, Renault estimeaza piata americana a pick-up-urilor la 900.000 de vehicule, ceea ce inseamna 75% din vehiculele utilitare usoare cumparate de automobilistii din regiune.

Dupa lansarea Oroch, Renault va completa in 2016 ofensiva pe acest segment cu un pick-up mai mare, bazat pe platforma Nissan si care va fi produs la fabrica din Mexic a constructorului japonez, iar ulterior de o uzina din Argentina a grupului francez.



Citeste si