Piata auto, unde sunt incluse autoturismele si vehiculele comerciale, a crescut in primele cinci luni cu 18,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, livrarile de autoturisme fiind mai mari cu 17,9%, a anuntat joi Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

"In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind in primele cinci luni din 2015 de 81%, in scadere totusi, fata de luna aprilie 2015, cand ponderea era de 88%, principala cauza a acestei scaderi fiind asteptarea generata de lansarea Programului «Rabla». In acest sens, ne asteptam ca, in urmatoarele doua-treo luni, aceasta balanta sa se mai echilibreze intr-o oarecare masura", se arata intr-un comunicat al asociatiei, scrie Mediafax.

In mai s-au produs in Romania 34.153 de autovehicule, cu 8,5% mai putine unitati comparativ cu luna precedenta. Pentru primele cinci luni ale anului, productia totala a fost de 177.643 de unitati, in crestere cu 0,9% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Dintre acestea, 155.904 au fost produse de Dacia si 21.739 de Ford. Cele mai mari volume le-au inregistrat modelele Dacia Duster, cu 72.100 de unitati (cu 8,6% mai mult decat in 2014), urmat de Dacia Logan (38.611 unitati, cu 13,8% mai putin decat in 2014), Dacia Sandero (26.744 de unitati, cu 29,4% mai mult decat in 2014), Ford B-MAX (21.739 de unitati, cu 18,4% mai putin decat in 2014) si Dacia Logan MCV (18.449 de unitati, cu 4,6% mai mult decat in 2014).

Exporturile au scazut cu 1,2%, la 159.265 de unitati in ianuarie-mai. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (68.367 unitati), urmat de Dacia Logan (28.794 unitati) si de Dacia Sandero (22.959 de unitati). Volumul total al vanzarilor pe piata auto a fost in primele cinci luni de 43.182 unitati, in crestere cu 18,3%.

La autoturisme, topul pe marci este condus de Dacia, cu 13.290 de unitati (37,4% din total), urmata de Volkswagen cu 3.377 unitati (9,5%), Skoda, cu 3.227 unitati (9,2%), Ford - 2.264 unitati (6,4%), Renault - 2.200 unitati (6,2%) si Opel -1.158 unitati (3,3%).

Pe modele, cu cele 6.285 unitati, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in aceste prime cinci luni din 2015, urmat de Dacia Duster, cu 2.727 unitati, Dacia Sandero, cu 2.387 unitati, Skoda Octavia, 1.489 unitati si Dacia Logan MCV, cu 1.159 unitati.

"Analizand segmentarea pe clase, observam ca, dupa primele cinci luni ale acestui an, toate toate clasele consemneaza cresteri, chiar semnificative (Clasa MPV 60,4%, Clasa F 48%, SUV 30,3%, Clasa C 20,1%, Clasa D 16,3%). In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere care ajunge la 56,5%, in scadere fata de primele patru luni ale anului 2015 dar usor mai mare decat cea care se inregistra in primele cinci luni ale anului precedent (56,3%), opt marci si respectiv opt modele avand o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (56,5%). In ceea ce priveste autoturismele hibride sau electrice, in primele cinci luni ale acestui an au fost vandute 151 de unitati (din care sapte full electric), comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost vandute 97 de unitati", precizeaza APIA.

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, 35,7% sunt de proveninenta autohtona, 16,6% sunt import Germania, 9,9% din Cehia, 8% din Spania si 6,9% din Franta.

Sursa foto: Masina/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri