Pasajul Piata Presei: ce alternative ofera soferilor grabiti
Pasajul rutier subteran de la Piata Presei a fost dat in folosinta in urma cu o saptamana si decongestioneaza traficul intre Fantana Miorita si intersectia de la Casa Presei, oferind cateva alternative soferilor care ocoleau acest ambuteiaj prin spatele cladirilor de birouri Bucharest Business Park (strada Tipografilor).
Parerile sunt pro si contra despre pasajul de circa 16 milioane de euro (74 milioane euro cu TVA). Cei care vorbesc de rau pasajul sunt soferii comozi care se deplaseaza drept inainte si nu cauta variante de a ocoli ambuteiajele desi au in buzunar un smartphone care are Google Maps.
Ce spun taximetristii despre Pasajul Piata Presei:- “Este bun, macar acum ai patru variante: spre Arcul de Triumf, Marasti, Expozitiei sau Poligrafiei. Cine este destept nu intra in pasaj o ia pe sus. In septembrie sa vedem unde se va face coada. Macar este facut bine nu ca Pasajul Mihai Bravu, care este stramb”.
- “Au mutat aglomeratia de la Casa Presei la Arcul de Triumf. Daca acum se formeaza aglomeratie de aici la Arcul de Triumf, imaginati-va ce va fi in toamna. Va fi prin pasaj coada de masini exact de unde pleca in trecut. Din semafoare se poate regla cat de cat traficul”.
Sorin Oprescu spune ca Pasajul rutier subteran Piata Presei a fost construit pentru a fluidiza cu 30% circulatia (2.000 de vehicule pe ora nu vor sta la stop la Piata Presei), iar daca va fi nevoie se va umbla si la semafoare. Oprescu a mai spus ca va fi luat in calcul si un nou pasaj pietonal subteran in dreptul semaforului de la Muzeul Satului.
Pasajul rutier subteran Piata Presei este amplasat la intersectia a patru artere cu trafic ridicat: soseaua Bucuresti-Ploiesti, soseaua Kiseleff, bulevardul Marasti si bulevardul Poligrafiei, are 700 de metri lungime si a fost dat in folosinta pe 19 iulie.
Ambuteiaje precum cel de la Arcul de Triumf de pe Kiseleff sensul de mers spre centrul Bucurestiului exista si in marile capitale europene la anumite ore. In Bruxelles, capitala Belgiei, unde exista una dintre cele mai bune infrastructuri rutiere, la ore de varf se sta chiar de mai multe ori la semafor. Astfel de pasaje rutiere precum cel de la Piata Presei sunt binevenite in Bucuresti si cu cat vor fi mai multe construite strategic pentru a face legatura Nord - Sud se va circula mai rapid.