23 Septembrie 2015

Oficiali din Germania si Franta cer extinderea investigatiei Volkswagen la nivelul industriei auto a UE



Oficiali din Germania si Franta au cerut marti ca investigatiile referitoare la manipularea de catre Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale automobilelor diesel ale grupului sa fie extinse la nivelul intregii industrii auto, relateaza MarketWatch.

Ministrul Economiei al landului Saxonia Inferioara, Olaf Lies, membru in consiliul de supraveghere al Volkswagen, a cerut ca investigatia sa fie extinsa, el afirmand ca cercetarile vor avea efect asupra oricarui director gasit vinovat de manipularea deliberata a datelor. Landul Saxonia Inferioara este un actionar major al Volkswagen, cu o detinere de 20% din titlurile cu drept de vot, potrivit Mediafax.

"Sunt convins ca toata lumea va fi foarte interesata sa stie daca valorile emisiilor care au fost masurate sunt cele reale. Aceasta problema nu afecteaza doar Volkswagen ci intreaga dezbatere publica si va juca in mod sigur un rol la alte companii", a spus Lies. Guvernul francez a cerut la randul sau extinderea investigatiilor, sugerand o analiza la nivel european a industriei auto. ”Trebuie sa aiba loc la nivel european”, a declarat marti ministrul francez de Finante, Michel Sapin.

Agentia pentru Protectia Mediului din SUA si Comisia pentru Resursele de Aer din California au acuzat vineri VW ca a folosit un software numit "dispozitiv de aparare" pentru a face sa para ca motoarele diesel ale vehiculelor grupului emit un nivel mai scazut de emisii decat in realitate. Circa 482.000 de automobile Volkswagen diesel au fost afectate. Este vorba despre automobile diesel sub brand Volkswagen si Audi, respectiv Volkswagen Jetta, Beetle, Golf si Passat si Audi A3.

In urma acuzatiilor, reprezentantii Volkswagen (VW) au exprimat scuze publice si au oprit vanzarea anumitor modele diesel in Statele Unite, iar titlurile grupului au scazut luni cu 19%. Grupul german risca amenzi de pana la 18 miliarde de dolari in acest caz. Volkswagen a anuntat marti ca aloca 6,5 miliarde de euro in trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, in conditiile in care scandalul declansat in SUA se extinde.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informatii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica daca in Germania sau in Europa exista probleme privind respectarea normelor de poluare, in contextul scandalului in care este implicat grupul auto Volkswagen in Statele Unite. Departamentul de Justitie al SUA a inceput la rindul sau o investigatie penala impotriva Volkswagen, au declarat doi oficiali americani.

Scandalul din SUA a socat Germania, unde unul din sapte locuri de munca sunt legate de industria auto, si a afectat atat actiunile Volkswagen, care sunt in declin cu 20%, cat si titlurile Daimler, BMW, Renault si PSA Peugeot Citroen. "Suntem ingrijorati ca reputatia excelenta a industriei auto germane si in special cea a Volkswagen vor avea de suferit", a declarat ministrul german al Economiei, Sigmar Gabriel.

Mercedes-Benz, divizie a Daimler, a anuntat ca nu este afectata de acest scandal, pentru ca nu a folosit un software pentru a manipula testele. Renault si Peugeot Citroen nu comercializeaza vehicule in SUA, dar circa jumatate din vanzarile lor globale sunt formate din automobile diesel.

Renault analizeaza organizarea unor demonstratii tehnice pentru a dovedi ca automobilele grupului cu motoare diesel respecta standardele europene referitoare la emisii, a declarat o persoana apropiata situatiei. Peugeot a anuntat ca grupul respecta legile indiferent unde opereaza si confirma rapoartele referitoare la emisiile automobilelor diesel ale grupului.



Citeste si