12 Octombrie 2015

Seful Volkswagen in SUA prezinta scuze, dar nu si un program pentru reparatii



Directorul general al operatiunilor Volkswagen in Statele Unite, Michael Horn, a exprimat scuze si a promis o investigatie completa in scandalul manipularii testelor de poluare ale automobilelor diesel, dar nu a spus cand vor avea loc remedierile si nici cum vor influenta performantele masinilor.

"Sutem hotarati sa corectam lucrurile. Asta implica acceptarea consecintelor actelor noastre, furnizarea unui remediu si inceperea recastigarii increderii clientuilor, dealerilor, angajatilor, autoritatilor de reglementare si americanilor", afirma Horn intr-o declaratie pregatita pentru o audiere in subcomitetul pentru energie si comert din Camera Reprezentantilor, care va avea loc joi, transmite Bloomberg, scrie Mediafax.

Audierea va marca prima chestionare publica a unui oficial al Volkswagen (VW) in Statele Unite, de cand Agentia pentru Protectia Mediului (EPA) si Comisia pentru Resursele Aerului din California au anuntat pe 18 septembrie o investigatie privind softul ilegal instalat de grupul german pe unele modele diesel, pentru reducerea emisiilor poluante in timpul testelor.

Scandalul a dus la demisia directorului general al VW, Martin Winterkorn, si la constituirea unor provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor rechemarii in service a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial. Potrivit legislatiei americane in domeniul mediului, grupul Volkswagen poate fi amendat cu pana la 18 miliarde de dolasri.

Parlamentarii americani care analizeaza cazul vor raspunsuri atat de la VW cat si de la agentia de mediu. Marsha Blackburn, republicana din Tennessee membra in Camera Reprezentantilor, se intreaba daca agentia de mediu este atat de impovarata de aplicarea reglementarilor de mediu incat incepe sa nu observe lucrurile importante.

Horn a spus ca nu a avut cunostinta despre inselaciunea VW pana pe 3 septembrie, cand oficiali ai companiei au recunoscut acest lucru intr-o intalnire cu reprezentanti ai EPA si ai comisiei din California. El a mai aratat ca anul trecut stia ca automobile diesel ale VW nu respecta nivelul de noxe prevazut in legislatia americana si ca inginerii companiei lucreaza la o solutie.

Volkswagen a asteptat doua luni, dupa ce a recunoscut ca existe o anormalitatea software la vehicule, pana sa spuna ca softul respectiv are rolul sa pacaleasca testele de poluare. Persoanele implicate vor fi identificate si facute responsabile, iar Volkswagen isi va reface reputatia, a spus Horn. El a adaugat ca echipele tehnice inca lucreaza la identificarea solutiilor pentru clienti.

Oficiali ai grupului din Germania au declarat miercuri ca vor fi solutii multiple pentru motoare si tari diferite, iar rechemarile, care vor incepe in ianuarie, vor avea loc cel putin pana la sfarsitul anului 2016.



Citeste si