Toyota Motor, 1 MLD. dolari in inteligenta artificiala si robotica

Toyota Motor va cheltui 1 miliard de dolari pentru infiintarea unui institut de cercetari in domeniul inteligentei artificiale si roboticii, in cadrul strategiei de crestere a implicarii companiei in reducerea victimelor in trafic, relateaza Bloomberg.

Toyota Research Institute isi va incepe activitate in ianuarie, iar in cadrul investitiei initiale pe termen de cinci ani va infiinta centre langa Stanford University si Massachusetts Institute of Technology, a anuntat producatorul auto japonez, scrie Mediafax.

Institutul va fi condus de Gill Pratt, fost inginer de robotica in cadrul armatei americane, angajat de Toyota in septembrie. Obiectivul cercetarilor va fi reducerea probabilitatii producerii accidentelor rutiere, care provoaca moartea a 1,25 milioane de persoane pe an la nivel mondial, si de a face sofatul mai accesibil in tarile cu populatii imbatranite, precum Japonia si Statele Unite, cele mai mari piete ale Toyota.

Investitia ar putea accelera eforturile Toyota de a face conducerea unui automobil mai autonoma, proces abordat de companie intr-o maniera mai conservatoare decat alte companii precum Google si Tesla Motors. "Obiectivul nostru este ca numarul victimelor accidentelor auto sa ajunga la zero. In acest scop, automobilele trebuie sa identifice miscarile pietonilor si sa stranga informatii despre masinile din jur", a declarat presedintele grupului, Akio Toyoda.

Toyota a prezentat reporterilor un automobil autonom in faza de concept, un sedan Lexus modificat care poate intra pe drumuri expres, sa schimbe benzile de circulatie si sa incetineasca sau sa accelereze in functie de trafic. Compania intentioneaza sa introduca automobile capabile sa ruleze autonom pe autostrada in jurul anului 2020.

Citeste si:
Toyota, acces gratuit la 24.000 de patente despre sistemele hibride
Toyota ofera acces gratuit la...

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri