29 Decembrie 2015

Viitoarele mijloace de transport in comun ar putea fi electrice



Autoritatile publice locale, regiile autonome si societatile comerciale din subordinea unitatilor administrativ-teritoriale vor trebui sa achizitioneze mijloace de transport in comun actionate electric in proportie de minimum 50% din necesarul de achizitii, potrivit unei initiative legislative.

"Autoritatile publice locale, regiile autonome si societatile comerciale aflate in subordinea unitatilor administrativ-teritoriale vor achizitionale mijloace de transport in comun actionate electric intr-o proportie de minim 50% din necesarul de achizitii viitoare'', prevederile aplicandu-se si in cazul microbuzelor si autobuzelor scolare, potrivit Legii privind promovarea transportului ecologic, depusa la Senat de sase parlamentari social-democrati si doi liberali, potrivit Mediafax.

Proiectul de lege extinde obligativitatea achizitionarii mijloacelor de transport ecologice si asupra societatilor comerciale cu capital privat care deruleaza transport in comun pe traseele din municipii si zonele metropolitane.

Astfel, potrivit actului normativ ''societatile comerciale cu capital privat care deruleaza transport in comun pe traseele din municipii si zonele metropolitane vor asigura incepand cu anul 2020 un parc auto actionat electric in proportie de minim 50%''.

Proiectul de lege ar urma sa produca efecte incepand cu anul urmator celui de intrare in vigoare a prezentei legi, daca initiativa legislativa va intruni sprijinul parlamentarilor.

Legea isi propune sa reduca poluarea in aglomerarile urbane, prin diminuarea consumului de benzina si motorina, cat si sa promoveze noile tehnologii in transport, potrivit expunerii de motive.

''Mijloacele de transport in comun actionate electric au o contributie benefica asupra sustenabilitatii economice si ecologice a comunitatilor pe care le deservesc'', sustin initiatorii.

Expunerea de motive mai arata ca ''la nivelul UE circa 28% din emisiile de gaze cu efect de sera sunt datorate transporturilor si 84% dintre acestea revin transportului rutier, cu mentiunea ca 10% provin din traficul urban'', iar ''transportul ecologic se refera de regula la orice mijloc de transport ce implica diminuarea combustibilului lichid''. Senatul este prima camera sesizata.



Citeste si