12 Ianuarie 2016

Proiect cu finantare europeana de un milion de euro, pentru printarea 3D a pieselor auto



Un proiect cu finantare europeana in valoare de un milion de euro, care isi propune dezvoltarea printarii 3D pentru aplicatii industriale astfel incat sa permita realizarea de componente pentru industria auto din Romania prin aceasta tehnologie, a fost lansat de Universitatea Tehnica din Cluj.

Seful Departamentului Ingineria Fabricatiei din cadrul Facultatii de Constructii de Masini a Universitatii Tehnice dinCluj-Napoca (UTCN), Nicolae Balc, a declarat, luni, intr-o conferinta de presa, ca in circa sase luni vor aparea primele piese auto printate 3D in cadrul acestui proiect, iar in urmatorii doi ani se asteapta la piese printate direct la nivelul firmelor din industria auto, conform Mediafax.

"Am lansat, luni, proiectul AMaTUC - Horizon 2020, cu o finantare europeana integrala a CE in valoare de un milion de euro, care are ca scop dezvoltarea si relansarea tehnologiilor de printare 3D si adaptarea acestora pentru transferul din laborator spre firmele din industria auto din Romania, atat cele care asambleaza masini, cat si cele care produc componente.

In alte tari se folosesc aceste tehnologii si in industrie, iar noi incercam sa implementam eficient tehnologiile 3D printing atunci cand firmele trebuie sa fabrice piese complexe din otel.

In circa sase luni vor aparea primele piese auto printate 3D in cadrul acestui proiect, iar in urmatorii doi ani ne asteptam la piese printate direct la nivelul firmelor din industria auto din Romania", a spus Balc.

Potrivit acestuia, activitatile din cadrul proiectului se vor concentra pe trei directii, respectiv imbunatatirea tehnologiilor de fabricatie aditiva existente, integrarea tehnologiilor 3D cu alte tehnologii de fabricatie, precum si proiectarea pentru fabricatie competitiva a produselor personalizate, planificarea, analiza si simularea asistata de calculator.

"Vor fi piese auto printate 3D din plastic si din metal, dar vor fi realizate si matrite pentru alte piese. Pot fi piese din motor, din sistemul de franare. Avantajele printarii 3D sunt reducerea perioadei de aparitie pe piata a unui produs nou si faptul ca se permite realizarea de piese complexe la aceleasi costuri", a afirmat Balc, adaugand ca in cadrul UTCN functioneaza primul Centru National de tiparire 3D din Romania in cadrul Departamentului de Ingineria Fabricatiei.

In cadrul proiectului lansat luni, UTCN este coordonator, avand ca parteneri Universitatea Loughborough - Anglia, Universitatea de Stiinte Aplicate - Aachen, Germania si Intelligentsia Consultants Sarl din Luxemburg. Proiectul AMaTUC se desfasoara pe o perioada de trei ani, incepand din ianuarie.



Citeste si