"Programul Rabla va continua si in acest an, dar vrem sa facem o evaluare sa vedem cu cat s-a imbunatatit calitatea aerului pe toata perioada in care acest program a fost aplicat si trebuie sa ne mai gandim si la obiectivele noastre pe termen lung, anume o tranzitie spre o economie verde. Acest program nu trebuie oprit peste noapte, dar vrem sa dezvoltam si alte tipuri de transport", a declarat Cristiana Pasca Palmer, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor.

Programul Rabla 2016 ar putea sustine Prima Masina, prima de casare devenind avansul minim de 5% din pretul de achizitie al masinii noi, potrivit unui proiect de hotarare a Guvernului.

Cum a fost programul Rabla in 2015

In cadrul programului Rabla 2015, au fost emise 25.000 de tichete (20.000 pentru persoane fizice si 5.000 pentru persoane juridice), prin care, in schimbul casarii unei masini mai vechi de 8 ani se obtinea o reducere de 6.500 de lei la cumpararea uneia noi.

Au fost disponibile trei variante de eco-bonus pentru achizitia unui autoturism cat mai nepoluant, iar bonusul a urcat la 9.500 lei. Fata de 2014, bugetul a fost cu 33% mai mare in 2015, de 200 de milioane lei.

Valoarea eco-bonusurilor a fost: 750 de lei la achizitionarea unui autovehicul nou al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km, in regim de functionare mixt, potrivit mentiunilor inscrise in certificatul de conformitate al autovehiculului nou; 1.500 de lei la achizitionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid conventionale) si 2.500 de lei la achizitionarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in).

Posibilitatea cumularii a maxim doua eco-bonusuri se realiza numai intre un eco-bonus de 750 de lei si unul din celelalte doua categorii. Daca autoturismul nou indeplinea anumite criterii, cumparatorul primea doua eco-bonusuri de cate 1.500 de lei, astfel ca in total suma ajungea la 9.500 de lei.