Toyota Motors a ramas lider pe piata auto mondiala, pentru al patrulea an consecutiv, fiind singurul producator care a livrat peste 10 milioane de vehicule in 2015, principalul concurent, grupul german Volkswagen, fiind afectat de scandalul emisiilor, transmite Bloomberg.

Vanzarile globale ale Toyota, care includ diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, au scazut anul trecut cu 0,8%, la 10,15 milioane de vehicule, a anuntat grupul japonez , conform Mediafax.

Volkswagen a raportat la inceputul lunii un declin de 2% al livrarilor in 2015, la 9,9 milioane de vehicule, in timp ce vanzarile grupului american General Motors au urcat cu 0,2%, la 9,8 milioane de unitati.

In 2015, Volkswagen a fost lider mondial timp de sase luni, dar izbucnirea scandalului manipularii testelor de poluare, in septembrie, a obligat grupul german sa opreasca vanzarile de automobile diesel pe unele piete si sa anunte un program de rechemare in service a 11 milioane de vehicule.

"Hegemonia Toyota nu va putea fi atacata in urmatorii cativa ani, dupa lovitura puternica primita de VW. Diferenta va creste probabil, pentru ca VW va avea nevoie de timp pentru a-si ajusta strategiile pe piete precum Statele Unite si Europa", a declarat Zhou Jincheng, analist la firma Fourin in Nagoya.

Pentru a-si mentine pozitia de lider, Toyota vrea sa isi consolideze pozitia pe pietele emergente. Totodata, compania va introduce primul model Prius modernizat din ultimii aproape sapte ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri