Volkswagen si-a dublat provizioanele pentru scandalul emisiilor, in urma celei mai mari pierderi din istoria industriei germane producatoare de masini, in timp ce se lupta cu impactul financiar la crizei, scrie Bloomberg.

Volkswagen a pus deoparte 16,2 miliarde de euro pentru a acoperi costurile scandalului fraudei emisiilor, fata de 6,7 miliarde de euro cat avea inainte, potrivit Mediafax. Cel mai mare producator la nivel mondial si-a redus dividendele anuale cu 97%, la 17 centi per actiune, cel mai jos nivel din anul 2000.

Actiunile Volkswagen au reusit insa sa isi revina cu 45% fata de minimul atins in octombrie, dupa izbucnirea scandalului. ”Criza curenta are un impact major asupra pozitiei financiare a Volkswagen”, a spus CEO Matthias Muller, adaugand ca”repercusiunile nu sunt cuantificabile”.

O ancheta a Ministerului german al Transporturilor efectuata pe fondul scandalului emisiilor la grupul Volkswagen a constat nereguli si la alti producatori auto, conform unor oficiali germani citati de site-ul Tagesschau.de. Tehnicienii germani au depistat ca sistemele de filtrare a emisiilor se dezactiveaza in momentul in care temperatura exterioara depaseste o anumita limita, situatie interzisa prin normele Uniunii Europene.

In acest context, Guvernul german va cere chemarea in service a cel putin 630.000 de vehicule fabricate de companii germane. Este vorba de vehicule marcile Audi, Mercedes, Opel, Porsche si Volkswagen. Potrivit unor surse citate de AFP, probleme similare au fost depistate si la autoturisme Renault. Toate vehiculele cu probleme au fost vandute in Uniunea Europeana.

Retail jobs

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri