Citroen C1, model de clasa A, ajuns la cea de-a doua generatie, a fost complet schimbat ca design. In ceea ce priveste felul cum se conduce nu este o diferenta foarte mare fata de prima generatie, care a fost destul de reusita din acest punct de vedere.

Francezii au pus mare accent pe infatisare, modelul de oras este acum si mai chic. C1 atrage atentia in primul rand prin combinatiile de doua culori pentru caroserie, patru nuante diferite pentru acoperis si 8 culori pentru intreaga masina. Si partea frontala este acum mult mai atragatoare, noul C1 prezinta una dintre semnaturile marcii Citroen, impartirea farurilor in doua, o parte superioara si o parte inferioara.

Am descoperit noul Citroen C1 intr-un drive test de cateva ore prin Bucuresti, in care am condus pe artele centrale, catre cele mai importante puncte turistice din Capitala. Intalnirea a avut loc in Piata George Enescu, iar urmatoarea oprire a fost Palatul Parlamentului. Au urmat apoi Piata Victoriei, Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Palatul Mogosoaia, Palatul Buftea si punctul final Academia Titi Aur din Crevedia.

Retail jobs

Citroen C1

Cu o lungime de doar 3,46 metri si o raza de bracaj de 4,8 metri, C1 se strecoara cu usurinta in trafic si incape in multe locuri de parcare.

Modelul Citroen C1 pe care l-am condus a fost echiparea Feel si motorizarea de 1 litru 68 CP cu transmisie manuala cu 5 trepte. In oras, masina se simte vioaie, pana la 60 de km/h accelereaza foarte repede. In schimb, cand iesi din oras si accelerezi spre 100 de km/h acul vitezometrului urca foarte incet. Cu acest motor, C1 are 840 de kg si prinde 100 km/h in 13 secunde. Viteza maxima este de 160 km/h, pe care o consider extrem de mare pentru o masina de clasa A, care are un sistem de franare pe tambur pe puntea spate.

Fata de generatia precedenta, noul C1 vine cu o punte spate mai usoara cu 4 kg, noi arcuri de suspensie, amortizoare noi si o noua bara stabilizatoare, elemente care imbunatatesc tinuta de drum.

Citeste si:
#WSDriveTest cu Ford Mustang Mach-E, primul SUV electric Ford
#WSDriveTest cu Ford Mustang...

Cat consuma Citroen C1

Cu aerul conditionat pornit si doi pasageri, noul Citroen C1 cu motorul de 1 litru benzina 68 CP a consumat in traficul aglomerat in jur de 10 litri la 100 de km, iar in afara orasului la 60 de km/h in jur de 4,5 litri la 100 km. Teoretic, fara aer conditionat consumul ar trebui sa scada cu 2 litri in oras si cu un litru in afara orasului.

Citroen C1

Preturi Citroen C1

Modelul pe care l-am condus, C1, echipare Feel si motorul de 1 litru 68 CP, are un pret de 10.788 de euro cu TVA, iar prin discountul de lansare costa de la 9.400 de euro cu TVA. Cu motorul de 1,2 litri 82 CP, Citroen C1 Feel costa 11.000 de euro cu TVA.

Diferenta de pret intre echiparea de baza Feel si cea Shine este de 1.400 euro cu TVA, iar intre transmisia manula cu 5 trepte si cea automata este de 720 de euro cu TVA.

Exista si posibilitatea de a comanda un Citroen C1 „decapotabil”, cu plafon textil retractabil Airscape. In echiparea Shine, cu motorul de 68 CP, costa 13.068 euro cu TVA.

Citeste si:
Analiză: Profesorii sunt începători în folosirea calculatorului
Analiză: Cei mai mulți...

Echipamente care ne fac viata mai frumoasa in Citroen C1

Citroen C1 are acum un interior si mai primitor, foarte cald, venind cu o combinatie foarte reusita de culori. Chiar daca pare mica, masina poate transporta patru adulti sub 1,80 m inaltime. Portbagajul are 196 de litri si poate fi extins la 780 de litri dupa rabatarea banchetei spate.

C1 dispune de o tableta de 7 inch, pe care pot fi accesate functiile de radio, telefon, video player si computer de bord, dar si tehnologia Mirror Screen, care permite folosirea aplicatiilor de pe smartphone pe ecranul masinii. Noul C1 poate primi si un sistem de acces si pornire hands-free, o camera video pentru marsarier si un sistem de pornire in rampa (Hill Assist).

Citroen C1

Functia de pornire din rampa este utila si in oras, in special la iesirea din parcari subterane. Sistemul Hill Assist va mentine franele timp de doua secunde.

Citeste si:
Consumul de curent electric a fost mai mare în 2021 față de 2020 în...
Consumul de curent electric a...

Dotari in standard Citroen C1

– Aer conditionat manual
– Geamuri electrice fata
– Sistem audio MP3 cu 4 difuzoare + Bluetooth + comenzi pe volan
– Computer de bord
– Inchidere centralizata cu telecomanda
– Faruri diurne cu LED
– Scaun sofer reglabil pe inaltime
– Volan reglabil pe inaltime
– ABS + ESP + AFU+ASR
– Hill assist
– Directie asistata electric
– Airbaguri frontale sofer si pasager cu sistem de dezactivare airbag pasager
– Airbaguri laterale sofer si pasager
– Airbaguri cortina
– Carcase oglinzi si manere portiere in culoarea caroserie
– Tapiterie textila Zebra Red (ILFK)

Mai multe informatii despre noul Citroen C1 sunt disponibile aici. Citroen C1 este fabricat in Kolin, Republica Ceha, alaturi de 107 si Aygo.

Citeste si:
Noi mașini vor fi scoase la vânzare de către ANAF în ianuarie
Noi mașini vor fi scoase la...

Concurentii Citroen C1 sunt modele de clasa A (clasa mini): Peugeot 107, Toyota Aygo, Nissan Micra, Opel Adam, Renault Twingo, Hyundai i10, Kia Picanto, VW up, Skoda Citigo.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri