10 Octombrie 2006

Vanzarile Toyota Romania au crescut cu 47% in primele noua luni



Modelele noi lansate anul acesta si extinderea retelei de distributie au dus vanzarile importatorului Toyota Romania la un total de 3.931 unitati pe primele noua luni, cu 47% peste aceeasi perioada a anului trecut, au declarat pentru NewsIn, reprezentantii companiei. Conform datelor furnizate de importator, in septembrie s-au vandut 425 de unitati Toyota, cu 32% mai mult decat in aceeasi luna a anului 2005.

Toyota Romania spune ca motivele cresterii sunt multiple si tin de contextul general de crestere a pietei importurilor, de lansarea unor modele noi, de reducerile de preturi oferite si de extinderea retelei de distributie.

Toyota a lansat anul acesta doua modele noi - noua generatie a masinii de clasa mica Yaris si noul RAV 4, cel mai mic SUV al marcii. Acesta, impreuna cu Land Crusier - cel mai mare SUV al marcii - se afla in topul celor mai vandute cinci SUV-uri din tara.

Yaris a fost luna trecuta cel mai vandut model Toyota, cu un total de 104 unitati, iar cel mai cautat model Toyota in primele noua luni a fost Corolla cu 1.021 de unitati vandute. RAV 4, Land Cruiser si Hilux sunt singurele trei modele din gama Toyota produse in afara Europei. Restul modelelor comercializate de Toyota in Romania sunt produse pe continent, unde compania nipona are uzine in Spania, Franta, Portugalia, Cehia si Turcia.

La cresterea vanzarilor a contribuit si modelul de clasa mini, Aygo, produs in Cehia la fabrica pe care niponii au construit-o impreuna cu Peugeot si Citroen. Desi modelul e mai scump decat celelalte doua construite in Cehia, vanzarile lui au depasit 150 de unitati in acest an.

Toyota Romania considera ca evolutia pozitiva a vanzarilor se va pastra pana la sfarsitul anului, iar tinta de vanzari pe 2006 este 6.000 de unitati, cu 50% peste rezultatul de anul trecut. Reteaua de parteneri Toyota numara in prezent 22 de showroom-uri in tara.

Conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), Toyota avea dupa primele opt luni 3,5% din piata masinilor noi de import.



Citeste si