Grupul Volkswagen are un plan de extindere a retelei de distributie in Romania, intrucat se apropie de vanzarile din anii de boom (2007-2008) ai pietei auto. Nivelul record de vanzari pe plan local ar putea fi atins anul viitor, a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro Brent Valmar, CEO al Porsche Romania.

"Avem un plan de extindere a retelelor de distributie pentru ca volumele noastre au crescut de la an la an si ne apropiem usor, usor de recordul nostru de vanzari din 2007-2008. Probabil ca anul viitor il vom depasi daca lucrurile raman asa. Suntem pe undeva la 35.000 unitati anul acesta", a mai spus Brent Valmar.

Grupul Volkswagen ar putea vinde 50.000 de unitati pe an daca importul de masini second-hand nu ar fi la cotele din prezent

"Intr-o piata de masini noi, in acord cu dimensiunea geografica a Romania si cu populatia, ar permite usor vanzarea a 20.000 de masini Skoda si 20.000 de masini VW si asta ar fi 40.000 de unitati, plus marcile mai mici care cu usurinta acopera diferenta de 10.000 masini, pana la un volum de 50.000 de unitati", considera Brent Valmar.

Volumul mare de masini rulate importate din Europa de Vest, circa 600.000 de unitati pe an, tine pe loc piata auto de autoturisme noi. Romania este pe locul doi in Europa de Est, dupa Polonia, la importul de masini poluante (Euro 1 - Euro 4) de care vrea sa scape sub orice forma Germania.

"Nevoia de mobilitate exista, insa atata vreme cat presiunea venita din second-hand asupra pietei de masini noi va exista la dimensiunea in care exista, piata nu va creste spectaculos. Ne vom invarti in jurul unei piete totale de autoturisme de 120.000-130.000 de unitati. Din acestea, cota de piata a grupului VW este de 24-25 de procente", a precizat managerul.

Cum detectezi un broker...
Citeste si: Cum detectezi un broker ilegal si metodele de inselaciune ale acestuia

Investitii in reteaua de distributie Volkswagen

Grupul Volkswagen si-a propus ca in doi ani in fiecare dintre cele 90 de locatii sa existe un punct de incarcare pentru masini electrice, insa pana atunci dealerii trebuie sa extinda locatiile pentru a fi pregatiti pentru volume mult mai mari.

"Prima grija este sa consolidam actualele puncte de distributie prin intarirea dealerilor si pregatirea lor pentru modificari, schimbarea de paradigma in industria auto, prin conectivitate, electrificare, s.a.m.d. Apoi trebuie sa rezolvam o parte dintre locatiile in care distribuitorii nostri mai vechi nu au fost din pacate capabili sa dezvolte business-ul, au fost nevoiti sa treaca printr-o perioada dificila, si sa gasim si alte locatii. Totul insa justificat din punct de vedere economic in sensul ca nu dorim sa dezvoltam retelele de distributie mai mult decat e necesar si pas cu pas, cand si unde este necesar sa autorizam un nou partener", a adaugat Brent Valmar.

Seful Porsche Romania mai spune ca "investitiile trebuiesc dimensionate in raport cu potentialul pietei. In perioada in care toti am crezut in cresterile explozive, 2006-2008, multi dintre distribuitori chiar si noi, ne facuseram un plan de dezvoltare, care prevedea ca in fiecare mare oras, sa zicem resedinta de judet, sa fim prezenti cel putin cu toate marcile noastre, si in orasele resedinta de judet mari, Brasov, Timisoara, Arad, Cluj, Iasi, etc, sa fim prezenti cu doua puncte de distributie, unul ar unor investitori privati si unul al Porsche Inter Auto. Tocmai balansul asta creand o competitie sanatoasa si evitand ca unii clienti sa nu fie serviti cum trebuie. Din pacate am fost opriti fortat din dezvoltarea asta si multi dintre investitorii nostri privati au dimensionat dealership-ul exagerat, fapt care a condus la cresterea masiva a costurilor fixe concomitent cu scaderea cifrei de afaceri. Ori asta i-a pus pe multi in dificulate. Intre timp retelele noastre sunt pozitive. Viitorul ne va confrunta si cu alte modele de distributie, fie ca vorbim de vanzarea online, fie ca vorbim de puncte pop-up de vanzare (mall-uri)".

Grupul Volkswagen are 90 de showroom-uri in retea si o cota de piata de 25 la suta, fiind pe locul 2 in Romania, dupa Dacia.

CE: Ne ingrijoreaza faptul ca...
Citeste si: CE: Autoritatile romane incalca propriile legi! Care sunt riscurile?

Aproximativ 41% din volumul total de masini second-hand care vor intra anul acesta in Romania sunt marci ale concernului VW, dimensiunea avalansei de masini rulate, majoritatea rable, se va ridica la 637.000 de masini. Circa 60-70% dintre ele sunt masini peste zece ani. In primele 6 luni au intrat in tara 312.000 de masini, dintre care 207.000 au fost din grupul VW.

Grupul Volkswagen va avea o ofensiva de modele electrice in anii urmatori. Autonomia va creste semnificativ din 2018, modelele plug-in vor fi dublate. Prognozele sunt ca in anul 2025, grupul VW sa vanda un milion de masini electrice. Pana in 2035 marea majoritatea a masinilor vandute vor fi electrice.

Porsche Romania este cel mai mare importator auto din Romania si importatorul general pentru marcile Volkswagen, Audi, SEAT, SKODA, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Das WeltAuto. Compania preia autovehiculele marcilor mentionate de la fabricile producatoare si le distribuie prin intermediul retelei de distribuitori, compusa din centre auto proprii si dealeri independenti autorizati de catre Porsche Romania. In activitatea de baza a companiei este inclusa si aprovizionarea retelei nationale de dealeri cu piese de schimb si accesorii originale.

Porsche Romania este infiintata in noiembrie 1997 si apartine de Porsche Holding GmbH cu sediul in Salzburg. Incepand cu martie 2011, Holdingul Porsche a fost inglobat in concernul Volkswagen AG drept una din subsidiarele sale, pastrand insa structurile independente. Porsche Holding Salzburg este cea mai mare companie de retail din industria automobila din Europa si isi desfasoara activitatea in 21 de tari din Europa, precum si in Columbia, Chile, China, Malaezia si Singapore.

Studiu ARIR: Rapoartele...
Citeste si: De unde isi iau investitorii pe bursa datele necesare despre companii


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si