Producatorul chinez de vehicule electrice si baterii reincarcabile BYD a semnat un acord pentru deschiderea unei fabrici in Maroc anul viitor, transmite Automotive News Europe.

BYD va angaja 2.500 de muncitori pentru a produce in statul african vehicule, autobuze si camioane electrice, precum si baterii pentru masini de pasageri, scrie Agerpres.

Fabrica va fi in noul oras Mohamed VI Tangier Tech, parte a proiectului dintre China si Maroc ce vizeaza crearea unui asa numit Silicon Valley in Africa de Nord. Marocul beneficiaza si de un modern port, Tanger Med, unde exista un terminal de mari dimensiuni pentru imbarcarea si debarcarea automobilelor.

In ultimii ani multi producatori auto si-au deschis fabrici de asamblare in Maroc. Companiile auto straine sunt stimulate sa faca investitii in statul african, care are o inflatie scazuta, costuri reduse cu forta de munca, acorda subventii generoase, dispune de o infrastructura de transport imbunatatita si ofera stabilitate economica si politica.

Salariul mediu lunar in Maroc este de sub 400 de euro, fata de 2.000 de euro dincolo de Marea Mediterana, in Spania. Renault are cea mai mare fabrica din regiune, langa Tanger, unde anul trecut au fost produse 273.000 vehicule Dacia. Renault are si uzine mai mici in Casablanca (Maroc) si Oran (Algeria).

Citeste si:
Scad suprafetele de fructe din Romania. Infloresc doar merii si prunii
Cum "arata" productia de...

Grupul PSA va incepe in 2019 construirea unei fabrici langa orasul marocan Kenitra. Magneti Marelli, divizia de componente auto a Fiat, a anuntat recent ca va investi 37 de milioane de euro pentru a construi o fabrica in Tanger (Maroc) in zona libera "Tanger Automotive City". Vor fi produse componente pentru industria auto, in prima faza urmand sa fie livrate amortizoare pentru automobile si vehicule comerciale.

Anul acesta BYD si-a extins in mod agresiv prezenta pe plan global. Compania a inaugurat prima sa fabrica de autobuze electrice Komarom, nordul Ungariei, o investitie de 20 de milioane de euro. Aici sunt produse anual 400 de autobuze pe baterii, care sunt exportate in Europa. In martie, BYD a anuntat ca va investi zece milioane de euro intr-o fabrica de autobuze electrice in Franta si, in acest an, se asteapta sa vanda 300 de autobuze in Europa, fata de cele 200 de autobuze livrate in perioada 2015-2016.

In plus, BYD are un parteneriat cu Alexander Dennis Limited (ADL) in Marea Britanie, unde a livrat deja autobuze electrice in Liverpool si Londra. In America de Nord, BYD produse autobuze electrice in California si luna trecuta a anuntat ca vrea sa deschida o unitate in Ontario, Canada.

BYD, cel mai mare producator de vehicule electrice din China, spera sa castige in urmatorii cinci ani aproximativ o treime din piata europeana a autobuzelor si autocarelor, ajungand la vanzari de aproximativ 11.000 de unitati, astfel incat Europa va deveni cea mai mare piata externa a BYD. Autobuzele electrice K9 si masinile electrice e6 produse de BYD sunt prezente in peste 200 de orase din intreaga lume si sunt exportate din SUA pana in Japonia si Australia.

Citeste si:
Capitala va avea 130 de autobuze noi Mercedes - Benz, de tip hibrid
Capitala va avea 130 de...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Coreenii vor sa constuiasca autostrazi si spitale in Romania