Porsche s-a inspirat pentru cea de-a treia generatie a SUV-ului Cayenne de la modelul sport emblematic al marcii, Porsche 911, iar acest lucru se simte foarte tare la volanul noului Cayenne S.

Motorizare, pret, consum - Cayenne S

Cayenne S vine echipat cu un motor V6 biturbo, de 2,9 litri benzina, 440 CP, ce dezvolta un cuplu de 550 Nm. Timpul de acceleratie pana la 100 de km/h este de numai 5,2 secunde (cu Sport Chrono Package, de 4,9 secunde), iar viteza maxima poate ajunge la 265 km/h.

Cu asa performante nu te-ai astepta ca SUV-ul sa fie altfel decat dinamic. Si totusi, Cayenne S a fost gandit sa impace oamenii de afaceri cu personalitati diferite. Pe de o parte clientii care conduc incet, nu se grabesc si isi doresc o masina eleganta, confortabila si sigura, pe de alta parte clientii care vor senzatii tari, o masina care sa raspunda rapid la comenzi si sa le ofere adrenalina la o apasare mai puternica a acceleratiei, in stilul reprezentativ al coupe-urilor Porsche.

Cu un pret de 130.600 de euro cu TVA (circa 95.000 euro cu TVA in standard) si o franciza de 2.500 de euro pe care o avea asigurarea CASCO a modelului de test, am preferat sa fiu una dintre persoanele pe care le-am descris in prima categorie de mai sus.

Au fost destul de putine momentele sportive, dar au fost pe deplin satisfacute de motorul de 440 CP. In functie de cat de tare apesi acceleratia, Cayenne S retrogradeaza in treapta a doua sau a treia si ramane turat cateva secunde asteptand sa ii dai o a doua comanda de urcare in ture rapid. Nu doar sunetul de motor turat sau rapiditatea cu care raspunde transmisia automata cu 8 trepte Tiptronic te impresioneaza, ci si senzatia de masina sport data de dubla evacuare cu patru muflere si sunetul specific.

Cu un rezervor de 90 de litri si un consum mediu de 11,7 litri la 100 de km, cat am inregistrat intre Bucuresti si Sinaia, Cayenne S ar fi putut parcurge peste 770 de km.

Tehnologii noi pe noul Porsche Cayenne S

Pentru prima data, SUV-ul Porsche Cayenne a primit directie pe puntea spate, devenind astfel mult mai stabil in viraje la viteze mari. In urma cu patru ani, sistemul de directie integrala activa era disponibil doar pe modelele 911 Turbo, 911 Turbo S si 911 GT3. Cum functioneaza? In momentul in care rotile din fata sunt virate stanga sau dreapta, cele spate isi schimba si ele putin unghiul, insa in directie opusa, astfel ca SUV-ul Porsche isi mentine traiectoria fara probleme.

Alte tehnologii care echipeaza SUV-ul Cayenne si nu se vad, doar se simt, sunt tractiunea integrala adaptiva, inclusa in echiparea standard, sistemul Porsche 4D Chassis Control, suspensia pneumatica cu trei camere si sistemul electronic de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

In premiera, noul Cayenne vine cu anvelope mixte, mai late pe puntea spate, cu prize de aer mai mari pe fata si cu logo-ul Porsche distinctiv, tridimensional, amplasat intre stopurile cu design nou, tridimensionale, alaturi de o banda ingusta de LED-uri, care le uneste.

Porsche Cayenne S este echipat in standard cu lumini LED, sistemul Porsche Dynamic Light System (optional), oferind mai multe moduri de iluminare, la schimbarea directiei de mers (cornering light) si iluminare pentru autostrada. Farurile LED matrix sunt actionate de 84 de diode luminiscente, activate individual.

Dotari optionale

Modelul de test a avut interiorul din piele, o optiune care costa 3.400 euro cu TVA, suspensie pneumatica - 2.200 euro, trapa panoramica din 2 parti - 2.000 euro, Porsche Dynamic Chassis Control - 3.400 euro, scaune fata incalzite - 450 euro, ventilatie in scaunele fata - 1.050 euro, roti din aliaj 21 inch Cayenne Turbo - 4.200 euro, asistenta la schimbarea benzii de mers - 800 euro, faruri cu tehnologie LED Matrix - 2.000 euro, asistent parcare Surround View - 1.470 euro, sistem audio bose - 1.400 euro, Porsche Torque Vectoring Plus - 1.540 euro, scaune sport adaptive cu 18 reglaje electrice - 2.060 euro.

Date tehnice Porsche Cayenne S 2.9 Benzina Biturbo 440CP 4x4 Aut8

Motor tip / cilindri V6
Cilindree cmc 2894
Putere maxima CP (rpm) 440 (5700)
Cuplu maxim Nm (rpm) 550 (1800)
Viteza maxima km/h 265
Acceleratie 0-100 km/h s 5,2
Tractiune 4x4
Cutie viteze Automata (8 trepte)
Lungime mm 4918
Latime mm 2194
Inaltime mm 1696
Ampatament mm 2895
Volum portbagaj litri 770
Volum rezervor litri 75 / 90
Greutate kg 2020

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri