In ultimii 7 ani au fost efectuate teste pe 1.800 de masini si se presupune ca in acest fel aproximativ 80.000 de vieti au fost salvate.

Majoritatea modelelor testate in 2017 au fost noi pe piata si majoritatea au obtinut ratingul maxim de cinci stele, care, in raport cu regimul de evaluare din ce in ce mai greu al Euro NCAP, reflecta siguranta imbunatatita a vehiculelor moderne. Modelele mai vechi, cu facelift, s-au descurcat mai putin bine, evaluarile lor, in general mai slabe decat cele ale masinilor mai noi, reflectand lipsa sistemelor avansate de asistenta pentru soferi.

"Volkswagen a castigat cel mai bun loc din clasa in trei categorii diferite subliniind angajamentul companiei de a oferi cele mai inalte niveluri de siguranta. Subaru si Opel ofera de asemenea produse de varf, in timp ce Volvo continua sa-si sublinieze reputatia de siguranta. In general, este incurajator sa vedem atat de multe masini noi performante, atat de bine in toate domeniile de siguranta si sa fie echipate cu niveluri mai mari si mai mari de tehnologie de salvare", a declarat Michiel van Ratingen, secretar general al Euro NCAP.

Sistemele care detecteaza pietoni, testate initial de Euro NCAP in 2016, au fost deja disponibile pe 82% dintre masinile testate in 2017 si in standard pe 62% dintre acestea. Asistenta la viteza a fost oferita in proportie de 92% pe noile masini testate, iar in standard pe 82%.

Seat anunta planurile pentru...
Citeste si: Seat anunta planurile pentru Cupra: sub-brandul va avea 7 modele

Opel Crossland X - Small MPV

Volkswagen Arteon - Executive

Volvo XC60 - Large Off-Road

Volkswagen T-Roc - Small Off-Road

Volkswagen Polo - Supermini

Subaru XV - Small Family Car

Subaru Impreza - Small Family Car