Test drive cu noul SUV Ford EcoSport fabricat la Craiova

Ford EcoSport este cel de-al doilea SUV fabricat in Romania, la Craiova, si vine in segmentul B unde este prezent si Dacia Duster. Cu toate acestea cei doi nu sunt chiar rivali.

SUV-ul Ford iti ofera aceeasi placere si relaxare pe care o ai la volanul unui autoturism, spre deosebire de SUV-ul Dacia care este ceva mai modest. Duster se adreseaza persoanelor care chiar au nevoie sa mearga prin noroaie, pe cand EcoSport este mai mult o masina de mers la facultate.

Revenind la noul Ford EcoSport fabricat in Romania, acesta a primit schimbari majore fata de modelul anterior, asamblat in India pentru piata europeana. Noul Ford EcoSport este mult mai european in ceea ce priveste manevrabilitatea, sta mult mai bine pe sosea si poate fi condus mult mai sportiv decat in trecut.

Citeste si:
Test drive cu Mazda3 sedan Skyactiv-G 2.0
Test drive cu noua generație...
Citeste si:
Cum te afecteaza coronavirusul, in functie de afectiunile de care...
Cum te afecteaza...

Am testat noul EcoSport cu motorul pe benzina EcoBoost de 1 litru 125 CP, cu 3 cilindri, atat cu transmisie automata cat si manuala. Diferenta de consum, in extraurban, intre cele doua transmisii a fost in jur de 1,5 litri la 100 km.

Condus sportiv (treptele 3 si 4), intre Craiova-Pestera Muierilor-Valcea, SUV-ul cu transmisia manuala in 6 trepte a avut un consum de 6,4 litri la suta. Astfel configurat un Ford EcoSport costa 15.400 euro cu TVA, iar prin oferta de lansare pretul este de 13.500 euro cu TVA (echipare Trend).

Propulsorul EcoBoost de 1 litru furnizeaza puterea unui motor cu cilindree mare, oferind totodata un consum bun, performanta pentru care a primit premiul Motorul International al Anului timp de patru ani consecutivi.

Citeste si:
România, fabrică de SUV-uri: Peste 80% din producție este din acest...
România, fabrică de SUV-uri:...

Cu motorul pe benzina, Ford EcoSport are o garda la sol de 19 cm, suficienta pentru drumuri de tara, dar putin cam mica pentru asa numitele drumuri forestiere. Colegii din prima serie au mers in jur de 50 de km pe astfel de drumuri, chiar daca masinile au avut doar tractiune fata.

Ca niveluri de echipare, Ford EcoSport a primit acum si designul ST-Line, care vine cu spoilere si praguri laterale inspirate din familia Ford Performance, jante de 17 inch, plafon si oglinzi laterale constrastante. La interior, volanul, schimbatorul de viteze si manerul franei de mana sunt imbracate in piele. Pe langa ST-Line mai avem echiparile Titanium si Trend (varianta de baza).

Ford a decis sa faca atractiv SUV-ul pentru noua generatie prin posibilitatea unei caroserii in doua nuante. Astfel ca pentru ST-Line sunt 17 combinatii (11 nuante de caroserie impreuna cu plafonul, stalpii si oglinzile in negru, 3 nuante de caroserie impreuna cu acoperisul alb si inca 3 culori de caroserie cu plafonul orange), iar pentru Titanium sunt 8 combinatii (plafon negru sau alb).

Citeste si:
Asistentă medicală de la UPU Craiova, fără mască în spital
Imagini revoltătoare....

Pe langa acest design modern, SUV-ul de la Craiova poate primi optional faruri cu xenon, jante de 18", oglinzi pliabile electric cu asistent unghi mort (BLIS).

Pe lista de dotari mai sunt padele pentru cutia automata, volan incalzit, scaune incalzite, doua mufe USB, Bang & Olufsen 675 watt - 10 boxe (inclusiv subwoofer), Navigatie cu touch screen, Sync III compatibil cu Android Auto si Apple CarPlay, lumini de zi LED in standard, trapa, senzori de parcare fata-spate, camera marsarier, Keyless Entry/Start, ecran touch 8”, geamuri fumurii, Cruise Control.

Ford EcoSport este prevazut cu airbag pentru sofer, pasager, airbaguri tip cortina si laterale, precum si un airbag la genunchii soferului – toate in dotarea standard. Modelele cu transmisie automata vin si cu asistenta la pornirea din rampa, care impiedica temporar rularea inapoi a vehiculului.

In ceea ce priveste diferenta de pret dintre transmisia manuala cu 6 trepte si cea automata, aceasta este de 1.500 euro, iar intre tractiune fata si 4x4 este de 1.700 euro. Motorizarea diesel de 1,5 litri 125 CP costa in plus fata de cea pe benzina de 125 CP inca 1.500 euro si este singura disponibila impreuna cu sistemul 4x4.

Gama de motorizari mai cuprinde un propulsor de 1,5 litri diesel 100 CP si doua propulsoare de 1 litru benzina 100 CP si 140 CP.

Craiova va fi singura sursa de productie EcoSport pentru Europa (cu exceptia Rusiei). In total, fabrica va livra SUV-ul Ford pe 56 de piete de pe patru continente. Acestea includ piete foarte diverse precum Marea Britanie, Noua Caledonie (Oceania), Turkmenistan (Asia Centrala) sau Africa de Sud. Alaturi de noul EcoSport, echipa Ford Craiova va continua sa produca motorul Ford 1.0 EcoBoost.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri