BMW X5 a primit pe final de mandat un propulsor hibrid, iar o data cu a patra generatie, care vine din toamna dupa doar cinci ani de productie, ar putea sa primeasca si o motorizare 100% electrica.

La cum arata SUV-ul premium de la BMW nu ai spune ca este la final de productie, iar la cum merge, mai ales cand ruleaza 100% electric, te intrebi daca mai exista loc de mai bine, pentru ca X5 Hibrid plug-in (40e) 313CP se conduce senzational.

Germanii au adus motoare de 2 litri pe SUV-ul X5, intai a fost propulsorul diesel, iar acum, odata cu hibridul, a venit si randul unui 2 litri benzina. Din pacate acest 2 litri benzina nu este disponibil si singur, fara propulsorul electric. Spun din pacate pentru ca ar fi avut un pret mai mic SUV-ul. Tehnologia hibrid costa.

Diferenta intre X5 35i cu motor de 3 litri benzina 306 CP si acest X5 Hibrid 40e 313CP este de 7.000 euro, iar cu un 2 litri benzina ar fi putut fi si mai mare. Deci tehnologia hibrid are pretul ei, dar merita.

Citeste si:
Mazda MX-30, prima masina electrica a japonezilor vine in 2020
Mazda MX-30, prima masina...

De ce merita sa dai banii pe un SUV hibrid plug-in? In primul rand ai un avantaj de 4.500 euro de la stat pentru ca ai cumparat un hibrid, in al doilea rand platesti un impozit mic, iar in al treilea rand sunt momente in care rulezi electric prin oras si nu poluezi, iar mersul electric iti aduce foarte multa liniste in habitaclu si placerea ca poti ajunge acasa fara sa stie cineva cand ai sosit.

Defapt este asa de silentios X5 hibrid ca va trebui sa claxonezi uneori ca sa te faci auzit. Cred ca masinile care ruleaza electric ar trebui sa vina din fabrica cu un sunet, chiar nu se aud deloc. Am condus noaptea pe stradute, cu geamul deschis si nu se auzea absolut nimic, nici macar anvelopele.

Citeste si:
Insolventele se inmultesc in comert. Consumul pierde teren
Insolventele se inmultesc in...

In acest moment BMW are plug-in hibrid patru modele: Seria 3, Seria 7, X5 si 2 Active Tourer, alaturi de i8. Sunt doua arhitecturi – motor transveral legat la ansamblu cutie – motor electric (Seria 3, Seria 7 si X5) si motor longitudinal pe o punte + motor electric pe alta punte (2 Active Tourer si i8).

X5 hibrid este plug-in dar nu trebuie sa il bagi niciodata in priza. Bateria nu se goleste niciodata 100%, si poate fi incarcata permanent de la motorul pe benzina. Cand nu soliciti 100% motorul pe benzina, primesti un surplus de putere care se transforma in energie electrica. Astfel, pe incarcare, nu se simte niciodata pierdere de putere.

Pasionatii de diesel nu vor trece la benzina+hibrid, chiar daca masina este rapida si accelereaza in 6,8 secunde pana la 100 km/h. Modul in care prinde viteza hibridul este lin in comparatie cu felul in care te baga in scaun un diesel.

Ce autonomie are BMW X5 40e pe modul electric

Autonomia electrica reala este suficienta pentru naveta zilnica acasa-birou si este de 30 km. Am testat X5 pe modul 100% electric si am rulat 9 km cu 22% din baterie la o viteza de circa 50 km/h prin Bucuresti. Conditiile de trafic au fost bune, am mers fluent si am prins cateva semafoare pe verde. Probabil dimineata prin oras cu multe porniri curentul ar fi scazut mai repede.

Citeste si:
Cum va arata viitorul Porsche Macan electric, de 700 de cai putere
Informatii despre viitorul...

Incarcarea hibridului plug-in la o priza dureaza cam mult, in jur de 3 ore, iar cum autonomia este de 30 km nu suna prea bine. Dar X5 are avantajul de a se incarca foarte repede in mers. In 15 km prin oras, pe modul Sport, bateria hibridului a crescut de la 5% la 49%. Nu va imaginati ca am facut sprinturi sau ca am calcat frana insistent. Am mers cat se poate de normal. Modul Sport la X5 40e nu este precum la alte modele, motorul nu sta prea turat, iar masina nu se simte cu mult mai agresiva fata de modul Comfort, in schimb cand iei piciorul de pe acceleratie, SUV-ul face frana de motor pentru a incarca bateria.

Daca va intrebati cum este mai economic sa conduceti in oras acest X5 hibrid atunci cand bateria este descarcata, pe modul Comfort, EcoPro sau Sport, raspunsul meu este pe modul Sport. Consumul este cam la fel de 12-13 litri benzina la suta de km indiferent de modul selectat daca rulati numai pe benzina. Asa ca mai bine mergeti 15-20 de km pe modul Sport si incarcati bateria pana la 50%, iar apoi treceti pe EcoPro si mergeti cel putin 10 km numai electric.

Un alt avantaj pe care il are X5 hibrid este preconditionare clima, o posiblitate inexistenta la modele conventionale. Datorita unui compresor frigorific electric si unui sistem independent de incalzire electrica, sistemul de aer conditionat automat functioneaza in mod silentios, chiar si atunci cand motorul este oprit. Poti programa anticipat doua intervale diferite de plecare.

Modelul hibrid ruleaza lin, nu face efort, este o placere sa il conduci. Poate merge electric pana la o viteza de 80 km/h in modul EcoPro si Comfort. La ridicarea piciorului de pe acceleratie motorul pe benzina este decuplat/oprit (coasting) iar X5 ruleaza silentios. SUV-ul face coasting pana la 160 km/h in modul EcoPro.

Pe modurile EcoPro si Comfort, care favorizeaza utilizarea motorului electric, bateria se reincarca pana la max 20-30%. Pe modul sport, bateria hibridului poate ajunge la aprox 80%. Sistemul favorizeaza franarea regenerativa puternica si folosirea preponderenta a motorului pe benzina, de aici potential mai mare de reincarcare.

Langa schimbatorul de viteze gasim un buton pe care scrie eDrive. Apasat in mod repetat are trei functii:

  • Auto eDrive – in cazul in care nivelul de incarcare a bateriei scade sub 12%, BMW X5 xDrive40e iPerformance este propulsat in mod 100% electric, cu acceleratie moderata si viteza maxima de pana la 55 km/h.
  • Max eDrive - X5 ruleaza in mod electric la viteze de pana la 120 km/h
  • Save baterry - permite incarcarea bateriei de la motorul cu combustie sau mentine nivelul de incarcare al acesteia. Astfel, poti economisi bateria pentru a conduce ulterior in mod 100% electric.

Pe autostrada, X5 cu propulsorul de 2 litri benzina 245 CP are un consum de 11 litri la suta la o viteza de 130 km/h, iar la 80 km/h consuma 8 litri la suta. Motorul pe benzina este mai tot timpul linistit, transmisia automata cu 8 trepte tine motorul la 2.000 de ture la 130 km/h si la 1.500 de ture la 80 km/h.

Modelul de test X5 40e are un pret de 68.150 euro cu TVA prin Rabla Plus si de 72.650 euro cu TVA fara Rabla Plus. Mai multe informatii despre BMW X5 40e gasiti aici.

Date tehnice BMW X5 xDrive40e iPerformance:

Capacitate cilindrica (cmc): 1997
Putere maxima 313 CP
Putere motor ardere interna 245 CP
Putere motor electric 113 CP
Cuplu maxim 450 NM
Cuplu motor ardere interna 241 NM
Cuplu motor electric 250 NM
Capacitate neta (utila) baterie 6.8 kWh
Capacitate bruta baterie (diferenta - buffer protectie) 9.2 kWh
Viteza maxima (km/h): 210
Acceleratie 0-100 km/h (s): 6,8
Carburant: benzina + electric
Consum mixt (l/100 km): 3,4
Emisii CO2 g/km: 77 g/km
Capacitate rezervor: 83 litri
Portbagaj: 500 litri
Masa proprie: 2.230 kg
Lungime mm 4886
Latime mm 1938
Inaltime mm 1762


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Bentley Mulsanne Speed - Test Drive cu un sedan de peste 300.000 euro