1 Decembrie 2006

Porsche Romania va comercializa 43.000 de automobile in 2006

Porsche Romania, cel mai mare importator de automobile de pe piata romaneasca, estimeaza ca va vinde 43.000 de automobile in acest an, cu aproape 20% peste prognoza facuta la inceputul anului, a spus directorul general al companiei, Brent Valmar, la evenimentul de lansare al Porsche Targa.

Porsche Romania a vandut anul trecut 32.450 de vehicule si detinea 26% din piata importurilor de automobile noi. La inceputul anului, importatorul a anuntat ca vrea sa vanda 37.000 de unitati, insa dupa noua luni, cand vanzarile crescusera cu peste 30%, tinta a fost ridicata la 40.000 de unitati, anunta NewsIn.

Importatorul a ridicat din nou tinta de vanzari pe fondul rezultatelor bune la zece luni. Porsche a vandut 34.686 de vehicule in intervalul ianuarie - octombrie 2006, cu 35% peste nivelul din perioada similara a lui 2005.

Compania a pus evolutia vanzarilor pe seama cresterii puterii de cumparare a populatiei si pe seama lansarii de noi modele.

Astfel, la Volkswagen au venit pe piata modelele Passat Variant, Jetta si decapotabila Eos, la Audi a aparut automobilul de teren Q7, precum si noile generatii ale modelelor A6 Allroad si TT.

Cea mai vanduta marca a grupului este Skoda, pentru care tinta de vanzari pentru 2006 a fost stabilita la 20.000 de masini. Explicatia rezultatului pozitiv al Skoda sta in preturile modelelor Fabia si Octavia (intre 10.000 si 15.000 euro) si existenta unor motoare diesel care sunt alese de jumatate dintre cei care cumpara automobile noi din import.

Skoda Fabia e cel mai bine-vandut model din grupul Porsche, cu 6.000 de unitati in primele zece luni ale acestui an. Gama de modele a marcii din Cehia s-a imbogatit in noiembrie cu masina de familie Roomster, de la care se asteapta la anul vanzari de 1.500 de unitati care sa duca vanzarile Skoda la peste 21-22.000 de masini.

In schimb, brandul Porsche a inregistrat o scadere usoara a vanzarilor (8%, de la 71, la 66 de masini), dar reprezentantii companiei spun ca acest lucru este normal iar Romania este una din pietele pe care Porsche vinde cel mai bine in aceasta zona a Europei.

Porsche Romania a investit anul acesta 40 de milioane euro in extinderea si modernizarea retelei de distributie. in capitala, compania a deschis inca doi dealeri proprii in care a investit 15 milioane euro. Reteaua importatorului are in prezent patru dealeri proprii si alti 80 de parteneri. La anul va mai deschide o reprezentanta proprie la Timisoara si are in vizor alte cinci - sase orase mari.

In 2007, Porsche Romania va ajunge la aproape 100 de puncte de vanzare in tara, iar tinta de vanzari este cu 10% mai mare decat cea stabilita pentru anul curent.



Citeste si