Autoturismele plug-in sunt fie 100% electrice fie hibride (cu motorizari pe benzina/diesel si electrice). In cazul celor hibride autonomia este redusa, intre 30 si 80 de km, dar isi merita banii pentru ca in orase, la viteze mici, acestea pot rula numai in modul electric, chiar daca sub capota ascund un motor mare si puternic cu sute de cai putere.

Top 10 masini plug-in la mare cautare in Europa anul acesta

1. Renault Zoe - 4.300 unitati

In primele doua luni din 2018, liderul de piata este Renault ZOE, care a inlocuit modelul Volkswagen e-Golf aflat pe primul loc in ianuarie. Renault Zoe este un model 100% electric de 92 CP. Costa in Romania de la 31.000 euro cu TVA.

2. Volkswagen e-Golf - 3.470 unitati

Popularitatea motoarelor...
Citeste si: Popularitatea motoarelor diesel pe marci

Volkswagen e-Golf este un model 100% electric, cu o putere de 136 CP. Costa in jur de 37.000 euro cu TVA.

3. BMW i3 - 3.400 unitati

i3 este 100% electric, are tractiune spate, 170 CP si un pret de pornire de 38.200 euro cu TVA.

4. Mitsubishi Outlander PHEV - 2.200 unitati

"Sa trezim Europa!" Ciolos,...
Citeste si: Ciolos, miscare politica europeana alaturi de partidul lui Macron

Mitsubishi Outlander Phev plug-in hibrid are 203 CP si costa de la 50.300 euro cu TVA. Motorul pe benzina este de 2 litri 121 CP.

5. Volkswagen Passat GTE - 2.100 unitati

6. Nissan Leaf - 2.000 unitati

Nissan Leaf, cea mai vanduta masina 100% electrica din lume, are un motor electric cu 150 CP amplasat in partea din fata.

Un milion de avocati din...
Citeste si: Un milion de avocati din Europa: Incetati masurile anti-anticoruptie

7. Smart Fortwo ED - 1.960 masini

8. Volvo XC60 T8 Phev - 1.900 unitati

9. Hyundai Ioniq Electric - 1.700 unitati

10. Mercedes-Benz GLC350e - 1.670 unitati

Mercedes-Benz GLC (plug-in hibrid) are 316 CP furnizati de un motor de 2 litri benzina si unul electric. Pretul de pornire este de 53.000 euro cu TVA.

Sursa: insideevs.com

Anul trecut, in Romania, cele mai vandute modele de masini plug-in au fost BMW i3 cu 50 de unitati, urmat de Renault Zoe cu 28 de unitati, Mercedes-Benz Clasa B cu 19 unitati, Audi Q7 plug-in hibrid si BMW X5 cu cate 13 unitati fiecare. Peste 300 de unitati au ajuns pe strazile din Romania, dintre care mai mult de jumatate au fost 100% elctrice.

Autonomia redusa a masinilor electrice, timpul mare de incarcare si lipsa statiilor rapide sunt, totusi, un impediment pentru cei care doresc sa detina o astfel de masina. In Romania, statiile de incarcare pentru masini electrice ale Renovatio nu pot incarca rapid in acelasi timp doua masini.

Sursa foto: By Smile Fight / Shutterstock