Un element-cheie al proiectului a fost sa ajute populatia de pe o suprafata de 56.500 de kilometri patrati in sudul Chinei, cuprinzand 11 orase, inclusiv Hong Kong si Macao, care gazduiesc un numar de 68 de milioane de locuitori, scrie cnn.com.

Pentru a lega orasele Hong Kong-Zhuhai-Macau, podul peste mare a avut nevoie de patru insule artificiale si patru tuneluri, dintre care unul de 7 km pe sub apa. Construit pentru a rezista unui cutremur cu magnitudinea de 8 grade sau unui super-taifun, podul incorporeaza 400.000 de tone de otel - de 4,5 ori mai mult decat podul Golden Gate din San Francisco.

China a inaugurat in urma cu o saptamana cel mai ambitios megaproiect, un pod care leaga Hong Kong, Macao si orasul sudic Zhuhai de pe continent. Denumit Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, podul va reduce considerabil timpul de tranzit intre orase.

Podul va reduce timpul de calatorie intre orase de la 3 ore la 30 de minute, ceea ce va permite turistilor sa calatoreasca cu usurinta in regiune. Cu toate acestea, in ciuda concentrarii asupra timpului de transport, proprietarii de masini private din Hong Kong nu vor putea sa treaca podul fara permis special. Majoritatea soferilor vor trebui sa parcheze la portul din Hong Kong, pentru a lua un autobuz de transfer sau a inchiria masini. Pretul pentru o calatorie cu autobuzul costa intre 8 si 10 dolari, in functie de ora din zi.

Mercedes va incepe anul...
Citeste si: Mercedes va incepe anul viitor productia de masini electrice in China

VIDEO: Cel mai lung pod din lume peste mare inaugurat in China

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Din Macau in Hong Kong, soferii vor ajunge in aproximativ o ora. Chinezii se asteapta ca aproximativ 40.000 de vehicule sa utilizeze podul zilnic, inclusiv autobuzele de transfer care ruleaza la intervale de 10 minute. Pietonii nu vor putea sa treaca podul, nici biciclistii, fiind doar pentru masini.

Cantitatea de otel pentru constructia podului ar fi fost suficienta pentru a construi 60 de turnuri Eiffel.

China are in derulare mai multe megaproiecte care vor transforma orasele. In decursul urmatorului deceniu, China intentioneaza sa incurajeze 250 de milioane de oameni (de 29 de ori populatia din New York) sa se mute in orasele in crestere ale tarii. Pentru a face fata migratiei imense, tara a investit zeci de miliarde de dolari in proiecte de infrastructura gigantice.

Citi: Punctele de inflexiune...
Citeste si: Punctele nevralgice si amenintarile care vor marca economia mondiala

Sursa foto: businessinsider / AFP