Pentru a lega orasele Hong Kong-Zhuhai-Macau, podul peste mare a avut nevoie de patru insule artificiale si patru tuneluri, dintre care unul de 7 km pe sub apa, scrie businessinsider.com, care citeaza AFP.

In aceasta luna, China va deschide cel mai ambitios megaproiect, un pod care leaga Hong Kong, Macao si orasul sudic Zhuhai de pe continent. Denumit Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, este de asteptat ca podul sa reduca la jumatate timpul de tranzit intre orase.

Din Macau in Hong Kong, soferii vor ajunge in aproximativ o ora. Chinezii se asteapta ca aproximativ 40.000 de vehicule sa utilizeze podul zilnic, inclusiv autobuzele de transfer care ruleaza la intervale de 10 minute. Pietonii nu vor putea sa treaca podul, nici biciclistii, fiind doar pentru masini.

Deficitul bugetar la 5 luni,...
Citeste si: Deficitul la 5 luni, cel mai mare din ultimii 6 ani! Care este cauza?

Pentru constructia podului au fost folosite 420.000 de tone de otel, suficient pentru a construi 60 de turnuri Eiffel.

China are in derulare mai multe megaproiecte care vor transforma orasele. In decursul urmatorului deceniu, China intentioneaza sa incurajeze 250 de milioane de oameni (de 29 de ori populatia din New York) sa se mute in orasele in crestere ale tarii. Pentru a face fata migratiei imense, tara a investit zeci de miliarde de dolari in proiecte de infrastructura gigantice.

Sursa foto: businessinsider / AFP

Infrastructura de transport a...
Citeste si: De cati bani are nevoie Romania pentru infrastructura de transport?