China are cel mai lung pod din lume peste mare, cu o lungime de 42 km, iar acum isi doboara propriul record cu un alt pod peste Marea Chinei de Sud, cu o lungime de 55 km. Megaproiectul a durat 9 ani si a costat aproximativ 20 de miliarde de dolari.

Un element-cheie al proiectului a fost sa ajute populatia de pe o suprafata de 56.500 de kilometri patrati in sudul Chinei, cuprinzand 11 orase, inclusiv Hong Kong si Macao, care gazduiesc un numar de 68 de milioane de locuitori, scrie cnn.com.

Pentru a lega orasele Hong Kong-Zhuhai-Macau, podul peste mare a avut nevoie de patru insule artificiale si patru tuneluri, dintre care unul de 7 km pe sub apa. Construit pentru a rezista unui cutremur cu magnitudinea de 8 grade sau unui super-taifun, podul incorporeaza 400.000 de tone de otel - de 4,5 ori mai mult decat podul Golden Gate din San Francisco.

China a inaugurat in urma cu o saptamana cel mai ambitios megaproiect, un pod care leaga Hong Kong, Macao si orasul sudic Zhuhai de pe continent. Denumit Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, podul va reduce considerabil timpul de tranzit intre orase.

Retail jobs

Podul va reduce timpul de calatorie intre orase de la 3 ore la 30 de minute, ceea ce va permite turistilor sa calatoreasca cu usurinta in regiune. Cu toate acestea, in ciuda concentrarii asupra timpului de transport, proprietarii de masini private din Hong Kong nu vor putea sa treaca podul fara permis special. Majoritatea soferilor vor trebui sa parcheze la portul din Hong Kong, pentru a lua un autobuz de transfer sau a inchiria masini. Pretul pentru o calatorie cu autobuzul costa intre 8 si 10 dolari, in functie de ora din zi.

VIDEO: Cel mai lung pod din lume peste mare inaugurat in China

Din Macau in Hong Kong, soferii vor ajunge in aproximativ o ora. Chinezii se asteapta ca aproximativ 40.000 de vehicule sa utilizeze podul zilnic, inclusiv autobuzele de transfer care ruleaza la intervale de 10 minute. Pietonii nu vor putea sa treaca podul, nici biciclistii, fiind doar pentru masini.

Citeste si:
Ionuț Moșteanu: Ionel Arsene trebuie demis. Autosuspendarea e prea...
Ionuț Moșteanu: Ionel Arsene...

Cantitatea de otel pentru constructia podului ar fi fost suficienta pentru a construi 60 de turnuri Eiffel.

China are in derulare mai multe megaproiecte care vor transforma orasele. In decursul urmatorului deceniu, China intentioneaza sa incurajeze 250 de milioane de oameni (de 29 de ori populatia din New York) sa se mute in orasele in crestere ale tarii. Pentru a face fata migratiei imense, tara a investit zeci de miliarde de dolari in proiecte de infrastructura gigantice.

Sursa foto: businessinsider / AFP

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri