Euro NCAP, programul european de evaluare a masinilor noi, include in premiera evaluari ale tehnologiei de detectare a biciclistilor. Protocoalele au fost elaborate de Ministerul Transporturilor din Olanda.

Tehnologia de franare automata in cazul detectarii unui posibil impact cu un biciclist a fost testata luna aceasta pe modelul electric Nissan Leaf. Aceasta impreuna cu AEB Pedestrian poarta denumirea de AEB Vulnerable Road Users (AEB VRU).

Noua tehnologie presupune actualizari hardware si software, precum si senzori cu unghi larg de vizualizare pentru detectarea rapida a biciclistului in timp util. Sunt necesari algoritmi complecsi pentru a asigura identificarea corecta a eventualelor coliziuni evitand situatiile false.

Sistemele de detectare a biciclistilor vor avea nevoie de o acoperire a senzorilor, care sa se intinda cu aproape 180 de grade in fata masinii, pentru a evita coliziunea cu biciclistii care se misca repede.

Citeste si:
Vinerea verde: Vaccinare cu prioritate pentru bicicliști în Deva
Vinerea verde: Vaccinare cu...

"Conducatorii auto trebuie sa fie intotdeauna responsabili si atenti cu biciclistii, dar tehnologia poate adauga protectie suplimentara", a declarat presedintele Automobile Association, Edmund King.

Datele au aratat ca soferii intalnesc mai multi biciclisti decat pietoni in intersectiile rutiere. Cu toate acestea, datele obtinute in orase mari ar putea sa nu functioneze in zonele rurale sau in diferite tari.

Alte sisteme pe care Euro NCAP vrea sa le testeze anul acesta sunt detectarea pietonilor in intuneric, in conditii de iluminare obscura pentru a se asigura ca acestea pot functiona in orice moment.

Sistemele ELK pentru sistemele de urgenta sunt cea mai noua generatie de sisteme inteligente de sustinere a benzii de rulare care actioneaza in mod autonom in cazul in care masina este in gata sa paraseasca drumul sau sa se ciocneasca cu alt vehicul.

Citeste si:
Noi automobile electrificate au fost testate de Euro NCAP
Noi automobile electrificate...

Noile teste Euro NCAP verifica daca sistemul reactioneaza la o margine a drumului, marcata si nemarcata, pentru a se asigura ca autovehiculul nu se deplaseaza in afara drumului; ca masina se intoarce in siguranta in banda sa cand se incearca o manevra de depasire si se detecteaza un vehicul care se apropie; si ca masina este oprita sa se indrepte in mod accidental catre alt vehicul care depaseste o banda adiacenta.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri