Tehnologia de franare automata in cazul detectarii unui posibil impact cu un biciclist a fost testata luna aceasta pe modelul electric Nissan Leaf. Aceasta impreuna cu AEB Pedestrian poarta denumirea de AEB Vulnerable Road Users (AEB VRU).

Noua tehnologie presupune actualizari hardware si software, precum si senzori cu unghi larg de vizualizare pentru detectarea rapida a biciclistului in timp util. Sunt necesari algoritmi complecsi pentru a asigura identificarea corecta a eventualelor coliziuni evitand situatiile false.

Sistemele de detectare a biciclistilor vor avea nevoie de o acoperire a senzorilor, care sa se intinda cu aproape 180 de grade in fata masinii, pentru a evita coliziunea cu biciclistii care se misca repede.

De ce masinile din prezent...
Citeste si: Masinile din prezent, mai periculoase decat in trecut

"Conducatorii auto trebuie sa fie intotdeauna responsabili si atenti cu biciclistii, dar tehnologia poate adauga protectie suplimentara", a declarat presedintele Automobile Association, Edmund King.

Datele au aratat ca soferii intalnesc mai multi biciclisti decat pietoni in intersectiile rutiere. Cu toate acestea, datele obtinute in orase mari ar putea sa nu functioneze in zonele rurale sau in diferite tari.

Alte sisteme pe care Euro NCAP vrea sa le testeze anul acesta sunt detectarea pietonilor in intuneric, in conditii de iluminare obscura pentru a se asigura ca acestea pot functiona in orice moment.

Sistemele ELK pentru sistemele de urgenta sunt cea mai noua generatie de sisteme inteligente de sustinere a benzii de rulare care actioneaza in mod autonom in cazul in care masina este in gata sa paraseasca drumul sau sa se ciocneasca cu alt vehicul.

Vehiculele inmatriculate si...
Citeste si: Vehiculele inmatriculate si numarul accidentelor rutiere, in crestere

Noile teste Euro NCAP verifica daca sistemul reactioneaza la o margine a drumului, marcata si nemarcata, pentru a se asigura ca autovehiculul nu se deplaseaza in afara drumului; ca masina se intoarce in siguranta in banda sa cand se incearca o manevra de depasire si se detecteaza un vehicul care se apropie; si ca masina este oprita sa se indrepte in mod accidental catre alt vehicul care depaseste o banda adiacenta.